تب تند قیمت آجیل‌های شب یلدا در یزد

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد قیمت انواع مخلفات آجیل شب یلدا را در این استان اعلام کرد.

«محسن جلیلی‌پور»  ضمن تاکید بر ضرورت اجتناب از برگزاری دورهمی‌های یلدا به منظور حفظ سلامت خانواده‌ها در برابر بیماری منحوس کرونا، افزود: با این وجود، تهیه آجیل یلدا از مرسوماتی است که با توجه به شرایط حاضر خانواده‌ها می‌توانند به دور از برگزاری دورهمی‌ها آن را داشته باشند.

وی در مورد نرخ آجیل و خشکبار این روزهای بازار یزد، تصریح کرد: قیمت انواع پسته بین ۱۷۰ تا ۳۳۰ هزار تومان و قیمت انواع تخمه کدو بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر کیلوگرم فندوق ایرانی بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان، بادام ۵۳ تا ۶۰ هزار تومان و مغز گردو ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

جلیلی‌پور قیمت هر کیلو نخودچی و کشمش را به ترتیب بین ۳۵ تا ۴۵ هزار و ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: آجیل چهار مغز با پسته و فندوق نیز به بین ۲۱۰ تا ۲۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان این که انجیر خشک بین ۱۰۰ تا ۲۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: توت خشک بین ۴۵ تا ۱۲۰ هزار تومان، آلو خشک بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، آلبالو خشک بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و آجیل میوه‌های خشک نیز ۶۵ تا ۱۸۰ هزار تومان به ازای هر کیلو تعیین شده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد در پایان از عرضه انواع میوه خشک شامل سیب، پرتقال، خرمالو، توت فرنگی، تنبه، کیوی، الو، برگه شفتالو و موز برای یلدا نیز خبر داد و گفت: قیمت مخلوط ۱۰ میوه مذکور ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..