اتکای استان یزد به نیروی کار غیربومی

استاندار یزد: در بخشی از رده‌های شغلی استان متکی به نیروی کار مهاجر از سایر استان‌ها هستیم که این مساله، تبعات اجتماعی و اقتصادی متعددی را برای استان بوجود آورده است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی در جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، یزد را از استان‌های سرآمد در حوزه اشتغال و کار آفرینی عنوان کرد و گفت: با وجود سرمایه گذاری‌های خوب در استان و بالا بودن نرخ اشتغال، در تامین بخشی از رده‌های شغلی استان متکی به نیروی کار مهاجر از سایر استان‌های کشور هستیم.

وی افزود: بکارگیری نیروی کار مهاجر، تبعات اجتماعی و اقتصادی متعددی را برای استان بوجود آورده که در صورت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مربوطه به نیروی بومی در رده‌های شغلی مختلف، دغدغه‌ها و تبعات موجود در این زمینه به حداقل می‌رسد.

استاندار یزد با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند مکمل دیگر دانشگاه‌های ما در تامین نیاز‌های اشتغال استان باشد، تصریح کرد: با دقت در عملکرد این دانشگاه و فعالیت آن، به وضوح دیده می‌شود فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمتر با معضل بیکاری روبرو هستند و فرصت‌های بهتری برای اشتغال آن‌ها فراهم شده است.

طالبی ادامه داد: همین توجه و فرصت‌های شغلی مناسب باعث شده تا گرایش افراد به تحصیل در این دانشگاه افزایش یابد به طوری که بر اساس آمار، دانشگاه فنی و حرفه یکی از بالاترین میزان جذب دانشجو را به خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر لزوم نگاه ویژه به نیاز‌های آینده و بازار اشتغال استان اظهار داشت: باید الزامات و بستر مناسب برای ایجاد اشتغال در حوزه اقتصاد دانش بنیان که یکی از اولویت‌های امروز و رویکرد‌های توسعه استان است، فراهم شود.

طالبی افزود: بخش گردشگری پس از ثبت جهانی یزد به عنوان یکی از رویکرد‌های مهم و جدی استان مطرح است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند در این بخش نیز نقش موثری داشته باشد.

استاندار یزد تاکید کرد: برنامه ریزی و حرکت در دو بخش مذکور سبب پر رنگ شدن نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بازار اشتغال آینده استان و گرایش و اقبال بیش از پیش علاقمندان و دانشجویان سطح استان و حتی دیگر استان‌ها می‌شود.

گفتنی است در پایان این نشست داوود عندلیب اردکانی به عنوان رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان معرفی و از خدمات جواد شاکر اردکانی رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..