استاندار یزد:

چرخه تولید فولاد در بافق تکمیل می شود

استاندار یزد گفت: با بهره برداری از واحدهای تولید شمش و آهن اسفنجی فولاد بافق، چرخه تولید فولاد این شهرستان تکمیل می شود.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی در بازدید از صنایع آهن و فولاد بافق اظهار کرد: چرخه تولید فولاد شهرستان بافق با احداث و بهره برداری واحدهای تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد تکمیل و به یکی از مجموعه های سرآمد کشور تبدیل می شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح های توسعه فولاد بافق، ادامه داد: بخش تولید آهن اسفنجی و کلاف های خط راه آهن این مجموعه، نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار یزد عنوان کرد: در مرحله بعدی بخش تولید شمش فولاد به بهره خواهد رسید.

وی، اهیمت مجموعه فولاد بافق را، وجود یک چرخه کامل از استخراج سنگ آهن تا تولید گندله، آهن اسفنجی و محصولات مقاطع فولادی دانست و گفت: نمونه هایی از چنین مجموعه کاملاً به هم پیوسته ای در کشور کم نظیر است.

وی عنوان کرد: مجموعه فولاد بافق علاوه بر اینکه زمینه اشتغال بسیار مناسبی را برای مردم فراهم کرده، ارزش افزوده خوبی را برای شهرستان به ارمغان آورده و وجود آن، نقش خوبی را در آینده شهرستان بافق ایفا خواهد کرد.

طالبی در ادامه به چالش های پیش روی فولاد بافق اشاره و تصریح کرد: مسئله آب، ارائه تسهیلات مورد نیاز این مجموعه و نیز سایر هماهنگی هایی که باید با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود، پیگیری می شود تا این مجموعه با کمترین مشکل به فعالیت بپردازد.

استاندار یزد گفت: برای تامین خوراک مجموعه سنگ آهن مرکزی و واحدهای زیر مجموعه آن پیگیری های زیادی انجام و قول های مساعدی نیز از سوی معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت داده شده که در حال پیگیری آنها تا حصول نتیجه نهایی هستیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..