مشارکت روستاییان استان در جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد: ۶۹ روستای استان در ششمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشور مشارکت می کنند.

به گزارش یزدی نیوز، مجید جوادیان زاده با اشاره به عملکرد این اداره کل در زمینه برگزاری جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سعی کرده توزیع عادلانه فعالیت‌های فرهنگی را در سطح استان دنبال کند و به همین منظور فعالیت‌های خود را در تمامی نقاط استان پیگیری می‌کند.

وی افزود: یکی از این اقدامات ، شرکت در جشنواره‌های کتاب و کتابخوانی است که سعی شده حضوری پُررنگ در فعالیت‌های فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی داشته باشیم و روستا‌های استان را در این جهت ترغیب کنیم.

جوادیان زاده ادامه داد: از سال ۱۳۹۳ و در طول پنج دوره از برگزاری این جشنواره، هر سـاله ۱۰ روستا و گروه عشایری به عنوان روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده می‌شوند و یک روستا به عنوان برگزیدە برگزیده‌ها موفق به دریافت جایزه استمرار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران تعداد هزار و ۴۱۹ روستا برنامه‌های خود را به دبیرخانه مرکزی ارسال کردند، که پـس از داوری اولیه ۱۰ روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شدند.

وی ادامه داد: از بین ۶۹ روستای استان یزد، روستا‌های اسلامیه تفت، گردکوه مهریز و رئیس آباد ابرکوه در جمع روستا‌های برتر کشور در ترویج کتاب و کتابخوانی قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: در سال‌های گذشته حضوری پررنگ در این عرصه داشتیم، امسال نیز امیدواریم بتوانیم روستا‌های بیشتری را در این طرح‌ها مشارکت دهیم و اجرای طرح‌های کتاب و کتابخوانی را در این مناطق دنبال کنیم

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..