احیای بافت‌های فرسوده حاشیه‌نشینی در شهرها را ساماندهی می‌کند

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری گفت: با احیا بافت‌های فرسوده شهری فرصتی فراهم می‌شود تا جمعیت ساکن در حاشیه شهرها به محلات مرکزی شهر برگردند و حیات مجددی به محلات قدیمی بدهند.

به گزارش  یزدی نیوز، محمد آیینی در سفر یک روزه به استان یزد در جلسه‌ای با حضور مدیران و کارشناسان بخش زمین و مسکن، با اشاره به شاخص‌های موجود در بخش مسکن، استان یزد را یکی از استان‌های پیشاز در عرضه مناسب مسکن دانست و اظهار داشت: برنامه ریزی مناسب برای تامین مسکن آتی یکی از مهمترین اهداف بلندمدت وزارت راه و شهرسازی است.

وی با تاکید بر اینکه زمین یکی از سرمایه‌های ملی کشور محسوب می شود، افزود: این سرمایه ملی که نقش بسزایی را در تامین مسکن متقاضیان و خانواده‌ها و زوج‌های جوان فاقد مسکن دارد، می‌تواند ابزار مهمی برای فعالان و برنامه ریزان بخش مسکن باشد و ما باید نسبت به این سرمایه ملی حساس باشیم و به آن اهمیت دهیم.

آیینی در ادامه این نشست با اشاره به وجود ظرفیت های بالای بافت های فرسوده در تامین زیرساخت‌ها و امکانات شهری مناسب، توجه به این بخش از شهر را که خالی از سکنه شده را مهم دانست و افزود: این بافت فرسوده فرصتی است تا برنامه ریزان بخش مسکن با وجود تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در این امر اهتمام ورزند و با باز زنده سازی و بازگشت جمعیت به این بافت مهم شهری جلوی گسترش و توسعه به رویه شهر را بگیرند.

وی با ابراز نگرانی از مشکلات و معضلات حاشیه نشینی و اسکان‌های غیر رسمی عنوان کرد: با احیای بافت‌های فرسوده شهری این فرصت فراهم خواهد شد تا جمعیت ساکن در حاشیه شهرها به مراکز اصلی و محلات مرکزی شهر برگردند و حیات مجدی را به این بافت ها و محلات قدیمی بدهند.

آیینی در این سفر همچنین با اعضای دفاتر تسهیل‌گری بافت‌های فرسوده و حاشیه شهری داشت به این موضوع تاکید کرد که باز زنده سازی بافت های شهری و تامین خدمات و امکانات برای حاشیه نشینان شهری فقط با مشارکت مردمی و ساکنین محلات هدف امکان پذیر است و این مشارکت می تواند اساس برنامه ریزی برای بخشی از حمایت‌های اقتصادی دولت به ساکنین باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..