مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد خبر داد:

۲۱ درصد آب در شبکه آبرسانی یزد هدر می‌رود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: در حال حاضر میزان هدر رفت آب در شبکه آبرسانی استان یزد ۲۱.۷ درصد است.

به گزارش  یزدی نیوز، اصغر ریاضتی،  در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد، میزان آب مصرفی در استان یزد را ۱۰۱ میلیون مترمکعب در حوزه شهری و ۲۳ میلیون مترمکعب در حوزه روستایی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مصارف استان از طریق آب انتقالی تامین می‌شود، افزود: ۶۰ درصد آب مصرفی در حوزه شهری و ۱۶ درصد در حوزه روستایی از خط انتقال آب تامین می‌شود.

ریاضتی، میزان هدر رفت آب در شبکه آبرسانی استان یزد را نیز ۲۱.۷ درصد اعلام کرد و گفت: دو درصد از این میزان مربوط به انشعاب‌های غیرمجاز است به این معنا که دو درصد از آب یزد سرقت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در مورد کیفیت آب استان و گلایه مردم برخی مناطق از بی کیفیت بودن آب شرب عنوان کرد: تمام تلاش ما، ایجاد ترکیب مناسبی از آب با کیفیت خط انتقالی و آب تقریباً کم کیفیت چاه‌های موجود در استان است ولی گاهی نیز نقاط کوری از این لحاظ در برخی مناطق شاهد هستیم که موجب کاهش کیفیت آب شهروندان می‌شود ولی اطمینان می‌دهیم که این آب نیز از نظر شاخص‌های بهداشتی و میکروبی مطابق استانداردهاست و هیچ مشکلی ندارد.

وی گفت: البته در راستای رفع این مشکل و برخورداری عادلانه شهروندان از آب مطلوب هم‌اکنون طرح‌هایی در دست اقدام است که مهمترین آنها طرح ایجاد رینگ شهری یزد است و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها نیز مشکل کیفیت و افت فشار مطرح شده از سوی شهروندان رفع شود.

ریاضتی در بخش دیگری از سخنان خود از بدهی ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومانی مشترکان به آبفا یزد نیز خبر داد و افزود: ۱۵ تا ۳۰ درصد این بدهی مربوط به مشترکان خانگی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..