مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

امام محلات برای پاسخ به سئوالات مردم در مساجد حضور داشته باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: ستاد پیشگیری از کرونا، تجمع در مساجد را ممنوع کرده و الزامی به بسته بودن درب مساجد نیست پس امام محلات برای پاسخ به سئوالات مردم در مساجد حضور داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گردهمایی بر خط طلاب و روحانیون استان یزد با اشاره به انتقادات مردم محلات در مورد بسته بودن درب مساجد اظهار داشت: امام محلات توجه داشته باشند که دستور ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، ممنوعیت برگزاری نمازجماعت، مراسم و تجمع‌هاست و هیچ دستوری مبنی بر بسته بودن درب مساجد صادر نشده است.

وی عنوان کرد: امام محلات در این شرایط منعی برای حضور در مساجد و پاسخگویی به سئوالات مردم ندارند و اینکه عده‌ای باز بودن درب مساجد را خلاف مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا می‌دانند، صحیح نیست.

نجیمی تاکید کرد: امام محلات و روحانیون باید در این شرایط خاص در مساجد حضور داشته باشند و هر کجا توانستند، از کار مردم گره گشایی کنند به ویژه اینکه در استان یزد، مواسات و دستگیری از مردم آسیب دیده از کرونا با محوریت مساجد برگزار می شود بنابراین حضور روحانیون و امام محلات می تواند در شناسایی و معرفی افراد آسیب دیده موثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین با اشاره به درخواست‌های مردمی مبنی بر برگزاری نماز جماعت و برخی برنامه های فرهنگی در مساجد با تعداد کم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبعیت همگان از مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، از آنجا که این ستاد، برگزاری نمازجماعت و مراسم و تجمع‌ها حتی با رعایت ضوابط بهداشتی و تعداد محدود را نیز ممنوع کرده، از آن تبعیت می کنیم و حتی به صورت خودجوش نیز این اقدام را انجام نخواهیم داد.

نجیمی در پاسخ به سئوال برخی از طلاب در مورد پیش بینی زمان بازگشایی مساجد بیان کرد: متاسفانه از ۲۰ صفر تاکنون از سازمان تبلیغات اسلامی یا حوزه های علمیه برای شرکت در جلسات ستاد کرونا دعوت نشده، از تصمیم‌های اتخاذ شده در این زمینه بی اطلاع هستیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..