رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد :

نهاده‌های دامی هست، اما در گمرک

سجادی پور : خرید نهاده‌های دامی انجام شده، اما از گمرک ترخیص نشده است.

به گزارش یزدی نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد در جلسه نحوه تامین و توزیع نهاده‌های دامی گفت: کلیه امور مربوط به صادرات و واردات بخش کشاورزی به جهاد کشاورزی واگذار شده، ولی در عمل هنوز تحقق نیافته است و خرید نهاده انجام شده، اما از گمرک ترخیص نشده و محموله به دست تولید کننده نرسیده یا دیر می‌رسد.

وی نیاز روزانه نهاده‌های دامی استان را ۲ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۵/۲ میلیون تن نهاده دامی کمتر از نیاز کشور وارد شده و این باعث شده است کشور با کمبود مواجه شود، از طرفی خرید نهاده انجام شده، اما از گمرک ترخیص نشده و محموله به دست تولید کننده نرسیده یا دیر می‌رسد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به بخشی از مشکلات حوزه دام استان یزد از جمله نحوه صدور مجوز، دو نرخی بودن نهاده ها، تعدد دستگاه‌های نظارتی و نبود اطلاعات دقیق از تعداد دام و دامداری‌های مجوزدار و بدون مجوز از دست اندرکاران و مسئولین مرتبط با این حوزه خواست با اختصاص وقت بیشتر و تلاش مضاعف برای مردم این مشکلات را برطرف کنند.

عظیمی همچنین با اشاره به میزان نیاز استان به نهاده‌های دامی و همچنین مشکل ترخیص و تامین نهاده‌ها خواست با پیگیری نمایندگان مجلس با واگذاری مدیریت خرید و توزیع نهاده‌ها به تشکل‌ها و اتحادیه دامی، این مشکلات برطرف شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..