نماینده یزد و اشکذر در مجلس:

اصلاح قانون انتخابات با جدیت در دستور کار مجلس است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: برخی ثبت‌نام‌ها موجب وهن جایگاه ریاست جمهوری است به همین دلیل اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در نشست با مسئولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یزد با بیان اینکه رفع بسیاری از مشکلات نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها است، اظهار داشت: برخی انتظار دارند یک روزه همه مباحث برطرف شده و هیچ مشکلی نباشد در حالی که رفع مشکلات بدون ایجاد زیرساخت‌ها چندان عملی نیست.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از ابتدای فعالیت خود در این دوره به صورت بسیار منسجم در حال فعالیت است تا بتواند با ارائه و تصویب طرح‌های مختلف، در راستای رفع مشکلات مردم حرکت کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر به گرانی‌های سرسام‌آور و افسارگسیخته اجناس مختلف به ویژه مایحتاج معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: متاسفانه این روز‌ها مردم با مشکلات بسیاری روبرو شده‌اند که بخش اصلی این مشکل مربوط به سوء مدیریت‌ها است.

جوکار درباره طرح مجلس مبنی بر کمک‌های غیرنقدی معیشتی خاطرنشان ساخت: ما به دنبال ارائه کمک‌های معیشتی به مردم در قالب‌های غیرنقدی بودیم که جلوی ایجاد تورم هم گرفته شود، ولی دولت با این طرح مجلس مخالفت کرد و طرحی مشابه آن را پس از مخالفت با مجلس ارائه کرد با این تفاوت که کمک‌های دولت نقدی است و همین اقدام به تورم در جامعه دامن می‌زند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی به مشکلات متعددی که در ارتباط با انتخابات شورا‌ها در کشور وجود دارد اشاره کرد و ادامه داد: از جمله اقداماتی که به صورت ویژه در دستور کار مجلس قرار دارد، اصلاح قانون انتخابات است.

وی تأکید کرد: از جمله مهمترین مواردی که در موضوع اصلاح قانون انتخابات به دنبال آن هستیم، نظارت بر عملکرد شورا‌ها در طول دوره فعالیت ۴ ساله هستیم، موضوعی که اصلا الان وجود ندارد و پس از انتخابات هیچ نظارتی بر عملکرد آن‌ها انجام نمی‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..