استاندار یزد مطرح کرد؛

بسیج همه امكانات و ظرفیت های استان برای بازسازی مناطق سیل زده ابرکوه

استاندار یزد عنوان کرد : با بهره گیری از تمام امکانات استانی و ظرفیت های قانونی موجود، مناطق سیل زده ابرکوه در اسرع وقت بازسازی می شود.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر طالبی، در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل شهرستان ابرکوه و در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای مرکز یزد، گفت: متاسفانه بارش شدید باران و وقوع سیل در مناطق روستایی شهرستان ابرکوه و به ویژه روستای فیروزآباد خسارت های زیادی را بر جای گذاشته، که هر چند جبران این خسارت ها سخت است اما ناممکن نبوده و در جلسه ی ویژه ای که در همین رابطه برگزار می شود تصمیماتی جدی در زمینه جبران خسارت ها و بازسازی مناطق سیل زده این شهرستان گرفته می شود.
وی افزود: برای بازسازی مناطق آسیب دیده در اسرع وقت از تمام امکانات و تجهیزات دستگاه های اجرایی استان، ظرفیت های قانونی موجود و نیز همراهی و تعامل مردم بهره خواهیم گرفت.
دکتر طالبی با اشاره به تخریب قلعه تاریخی فیروز آباد در جریان سیل روزهای اخیر شهرستان ابرکوه، اظهارداشت: با توجه به اینکه این قلعه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، همه تلاشمان را برای بازسازی این قلعه و تبدیل آن به یک مرکز گردشگری در این شهرستان خواهیم کرد.
استاندار یزد دستکاری در نظم طبیعت و تعرض به منابع طبیعی شهرستان ابرکوه را یکی از علت های جاری شدن سیل در این شهرستان عنوان کرد و گفت: بخشی از موضوع به دلیل برنامه ریزی نامناسب برخی از دستگاه های مربوطه در طی این سال ها بوده و بخش دیگر آن از اقدامات خلاف قانون برخی در ایجاد چاه های کشاورزی نشات گرفته که در نهایت موجب پدید آمدن چنین شرایطی شده است.
وی ادامه داد: برخورد با کسانی که زمینه وقوع چنین حادثه و خسارت هایی به مردم را فراهم کرده اند، در دستور کار قرار دارد.
دکتر طالبی در انتها با اشاره به ضعف اطلاع رسانی به مردم ساکن محلات و روستاها، خاطرنشان کرد: علی رغم هشدارهای سازمان هواشناسی درخصوص بارش شدید باران و وقوع سیل، متاسفانه این اطلاع رسانی به مردم سطح روستاها و محلات منتقل نشده بود که باید دلایل آن مورد بررسی قرار گیرد.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..