امام جمعه یزد رحلت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

آیت الله ناصری در پیامی رحلت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش یزدی نیوز، متن پیام آیت الله ناصری نماینده، ولی فقیه در استان یزد در پی درگذشت آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
رحلت عالم مجاهد، یار امام و رهبری، مدرس حوزه‌های علمیه و مردی که در مسئولیت‌ها و پست‌های مختلف خدمات شایانی به انقلاب اسلامی انجام داد.

حضرت آیت الله آقای شیخ محمد یزدی طاب ثراه را به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان، بستگان، دوستان خصوصاً فرزندان و بیت آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. این عزیز سال‌های عمر خود را یا در حال مبارزه با طاغوت بود و یا در حال مبارزه با بی عدالتی و فساد در قوه قضائیه و یا در شورای نگهبان منشاء خدمات مهمی بود.

عمر شریفش گویای خدمت به خلق با حسن خلق و همراهی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و مبارزه به نفاق خود باختگی، غرب زدگی و دنیا پرستی بود.

خداوند ایشان را با موالیان گرامش محشور فرماید و سعادت اخروی را نصیبشان گرداند که زندگی این جهان را با سختی و مبارزه گذارند و ان شاءالله زندگی جهان آخرت را با آرامش و سعادت بگذراند.

از خدای بزرگ برای بازماندگان صبر جمیل و اجر عظیم مسئلت می‌نمایم.

آیت الله محمد یزدی در سال ۱۳۱۰ ش در یک خانواده علمی و مذهبی در اصفهان به دنیا آمد.

وی در جوانی پس از گذراندن دروس سطح به قم آمد و از محضر آیات عظام، چون بروجردی، اراکی و امام خمینی (ره) بهره برد.

سخنرانی‌ها و افشاگری‌های فراوان در شهر‌های مختلف از جمله فعالیت‌های ایشان قبل از انقلاب اسلامی ایران بود که منجر به تبعید و زندانی شدن وی شد.

آیت الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشت که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و ریاست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

از ایشان آثاری در زمینه‌های مختلف از جمله فقه، اصول، علوم قرآن، تفسیر و عقاید به چاپ رسیده است.

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..