مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

تربیت دینی دانش‌آموزان یزد در قالب سند تحول بنیادین پیگیری می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: تربیت دینی، اخلاقی و معنوی دانش آموزان در مدارس یزد در قالب سند تحول بنیادین به شکل ویژه پیگیری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، عباسعلی دانافر  در مراسم مجازی اختتامیه اولین دوره و افتتاحیه دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن در یزد اظهار داشت: در آموزش و پرورش طی ۱۰ سال اخیر مهمترین راهبرد و سیاست، بحث اجرایی شدن سند تحول بنیادین و مهمترین رویکرد این سند، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

وی افزود: تعلیم و تربیت تمام ساحتی یعنی چرخش از تعلیم و تربیت تک بعدی به سمت تربیت چندگانه و با برنامه های مختلف باید تمام وجوه شخصیتی دانش آموزانی که در اختیار آموزش و پرورش هستند، رشد داده شود.

دانافر با بیان اینکه در این سند، ابعاد شش‌گانه‌ای در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بعد تربیت دینی، اخلاقی و معنوی زیربنای پنج بعد و حیطه دیگر است و تمام فعالیت‌های ما با رویکرد و محوریت فرهنگ ایثار و شهادت انجام می شود و آموزش و پرورش یزد مصمم به اجرای این بخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: طرح ملی لاله های روشن نیز در همین راستا به اجرا درآمده و این طرح که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش آموز در سراسر کشور برگزار می شود و می تواند منشأ آثار باشکوهی باشد.

دانافر یادآور شد: با اجرایی شدن این طرح فرزندان این سرزمین با سیره شهدا و نقش آنها در امنیت و استقلال کشور آشنا می شوند و باید توجه داشت که نسل جدید، نسلی است که هیچ تجربه زیسته ای از انقلاب و دوران دفاع مقدس ندارد و یکی از رسالت‌های ما این است که دانش آموزان را با این مفاهیم و ارزش‌ها آشنا کنیم زیرا در غیر این‌صورت با گذشت چند نسل، یکی از بزرگترین میراث های معنوی جامعه به سادگی از دست می رود.

وی عنوان کرد: طرح لاله های روشن در کنار هدفی که دنبال می کند، توانسته شور و شوقی در بین دانش آموزان به ویژه در دوره متوسطه برای تولید آثار فرهنگی، ادبی و هنری ایجاد کرده است.

دانافر از مدیران مدارس و شرکای فرهنگی آموزش و پرورش در اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: دیدگاه مدیران مدارس به مقوله تربیت دینی و اخلاقی در تربیت دینی دانش آموزان بسیار اثرگذار است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..