خالی شدن بند نظامیان زندان یزد

با اقدامات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد، بند نظامیان زندان یزد از زندانی خالی شد و موجودی دو شعبه دادگاه نظامی استان به صفر رسید.

به گزارش یزدی نیوز، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد گفت: با پیگیری قضات و مدیران دفاتر دادگاه ها، همکاری ضابطان و یگان‌های نیرو‌های مسلح، ابلاغ و اجرای به موقع دستورات قضایی و تلاش مستشار دادگاه، تمامی پرونده‌های شعبه اول دادگاه نظامی یک و دادگاه تجدید نظر نظامی استان یزد رسیدگی و موجودی این دو شعبه در پایان آبان ماه به صفر رسید.

مهدی تشکری همچنین از خالی شدن بند نظامیان زندان یزد از زندانی خبر داد و افزود: با تأکید رئیس قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، با پایش زندان و استفاده از ساز وکار‌های قانونی همانند آزادی مشروط، تعلیق مجازات، حبس با خدمت و استفاده از پابندالکترونیکی تمامی زندانیان بند نظامیان در آخر آبان ماه از زندان آزاد شدند.

وی توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم را از عوامل کاهش قابل توجه جمعیت کیفری نظامی استان برشمرد و ادامه داد: در جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیرو‌های مسلح که اخیراً با حضور فرماندهان برگزار شد لزوم نگاه علمی و همه جانبه به این موضوع مهم مورد تأکید قرار گرفت.

تشکری با تأکید بر اینکه در پیشگیری از وقوع جرم در یک نقطه متوقف نخواهیم شد، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که فرماندهان با برنامه ریزی و پیگیری بیش از پیش و شناخت زمینه‌های وقوع جرم در یگان و نظارت و کنترل، در راستای اجرایی نمودن دستورالعمل‌ها و استفاده از اهرم‌های غیرکیفری در جهت کاهش بیشتر جرایم گام بردارند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..