مدیر عامل تعاونی مرغداران یزد مدعی شد؛

خروج غیرقانونی گوشت مرغ از استان/مرغ باید گران شود!

مدیر عامل تعاونی مرغداران استان یزد ناهماهنگی قیمت و بالاتر بودن نرخ گوشت مرغ در استان‌های مجاور را عاملی در خروج گوشت مرغ از استان دانست و گفت: البته مجوز این اقدام از سوی مسئولان لغو و این امکان به صورت قانونی وجود ندارد.

«میثم دشتی» ضمن اشاره به خروج گوشت مرغ تولید شده در یزد از این استان، اظهار کرد: متاسفانه ناهماهنگی قیمت گوشت مرغ در یزد نسبت به استان‌های مجاور مانند کرمان و فارس، منجر به خروج مرغ مصرفی استان توسط مرغداران به استان‌های دیگر می‌شود.

وی با بیان این که شنیده‌های کنونی حاکی از این اقدام از سوی مرغداران یزدی است، تصریح کرد: هر چند مجوز این اقدام از سوی مسئولان لغو و این امکان به صورت قانونی وجود ندارد اما همچنان به علت به صرفه نبودن عرضه گوشت مرغ در یزد، شاهد این اقدام غیرقانونی از سوی مرغداران هستیم.

مدیر عامل تعاونی مرغداران استان با تاکید بر جبران نشدن خسارت‌ها و مشکلات مرغداران در استان، گفت: همچنان مشکلات نهاده‌ها دامن‌گیر مرغداران یزدی است و مرغدار از این مسئله خسارت قابل توجهی را متحمل شده‌اند. علاوه بر این تامین نشدن نهاده‌ها جوجه‌ریزی را در برهه‌ای از زمان لغو و تولید را نسبت به تقاضای بازار کاهش داشته که مستلزم افزایش نرخ گوشت مرغ برای جبران خسارت مرغداران است.

وی با بیان این که مشکل نهاده‌ها همچنان درست و حسابی رفع نشده است، گفت: خصوصا این مشکل برای نهاده‌هایی که به میزان کمتر از ۱۰ تن به استان می‌رسند، وجود دارد و سامانه مربوطه نیز همچنان مشکل دارد.

دشتی با بیان این که مشکل بیماری آنفلوانزای مرغی هنوز دامنگیر مرغداران استان نشده است، گفت: خوشبختانه هنوز گزارشی در این رابطه اعلام نشده است.

مدیر عامل تعاونی مرغداران استان در پایان نیز در مورد قیمت گوشت مرغ، تصریح کرد: هر کیلوگرم گوشت مرغ در سراسر استان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کننده و برای مرغدار ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان در حال عرضه است.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..