به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت؛

واگذاری ۱۰ واحد مسکونی به معلولین و مددجویان بهزیستی یزد

همزمان با واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به معلولین تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور ۱۰ واحد مسکونی نیز از طریق ویدئو کنفرانس در یزد واگذار شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرکل بهزیستی استان یزد در آیین واگذاری این واحد‌های مسکونی که به طور نمادین در میبد برگزار شد گفت: از این ۱۰ واحد مسکونی ۳ واحد به خانوار‌های دارای حداقل دو عضو دارای معلولیت و ۷ واحد به سایر خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی واگذار می‌شود.

علی محمد عطابخش افزود: امسال بهزیستی تعهد ساخت ۷۴ واحد مسکونی ویژه افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش در استان یزد را دارد که ۱۰ واحد آن امروز واگذار و مابقی در آتی واگذار می‌شود.

وی در خصوص ساخت این واحد‌های مسکونی گفت: پروژه مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی طی تفاهم نامه مشترک بهزیستی و بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز، مسکن شهرسازی و بنیاد مستضعفان طی تفاهم نامه مشترک ساخته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد سرانه کمک بلاعوض پرداختی به این واحد‌ها را یادآور شد و گفت: میزان کمک بلاعوض برای خانوار‌های دو معلول به بالا شهری تا سقف ۱۴۰میلیون تومان و خانوار‌های دو معلول به بالا روستایی تا سقف ۸۵ میلیون تومان بر اساس پیشرفت فیزیکی ساختمان است.

وی با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه بنیاد مسکن به این خانوار‌ها گفت: در خانوار‌های شهری بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان و در خانوار شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و خانوار‌های روستایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بر اساس پیشرفت فیزیکی ساختمان تعلق می‌گیرد.

عطابخش افزود: این حمایت‌ها در خانوار‌های عادی (تک معلولی) شهری و روستایی جهت ساخت مسکن تا سقف ۱۰ میلیون تومان است.

وی گفت: متقاضیان مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش بهزیستی باید زمین برای ساخت و شرایط احراز پروانه را داشته باشند.

هم اکنون ۲۶ هزار و ۹۰۲ نفر معلول دارای پرونده در استان یزد تحت پوشش بهزیستی هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..