مهارت آموزی ۱۲۰ مددجوی تفتی

رئیس کمیته امداد شهرستان تفت گفت: ۱۲۰ مددجوی تفتی در دوره‌های مهارت‌آموزی و پایدار سازی شرکت کردند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدحسن وراثی گفت: به منظور افزایش مهارت شغلی مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال، و پایدارسازی هر چه بیشتر طرح‌های اشتغال این نهاد دور‌های آموزشی متناظر، طراحی و برگزار می‌کند.

وی افزود: در هشت‌ماهه ابتدای سال جاری ۱۲۰ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد شهرستان تفت در دوره‌های مهارت‌آموزی و پایدارسازی شرکت کردند.

وراثی بابیان اهمیت توسعه مشاغل خانگی خرد و زودبازده ویژه مددجویان تحت حمایت با اولویت تولیدات روستایی و صنایع‌دستی، اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق روستایی ازجمله رویکرد‌های این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

رئیس کمیته امداد شهرستان تفت افزود: تمرکز این نهاد بر توانمندسازی اقشار نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای وام و کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال پایدار است.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی موردنظر با رعایت توصیه‌های بهداشتی و به‌صورت حضوری برگزار شد و نکات لازم درزمینهٔ راه‌های رعایت بهداشت فردی و محیطی در مبارزه با بیماری کرونا و همچنین بهداشت و نحوه پرورش دام سبک و چگونگی مبارزه با بیماری‌های دام و واکسیناسیون دام به مجریان طرح‌های اشتغال آموزش داده شد.

وراثی گفت: اساتید و کارشناسان مجرب از مراکز بهداشت، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی در اجرای دوره‌های آموزشی، کمیته امداد شهرستان تفت را همراهی و توصیه‌های بهداشتی کاربردی را با توجه به وضعیت و شرایط منطقه به مخاطبان ارائه کردند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..