رئیس و معاونان دادگستری یزد عضو داوطلب هلال احمر شدند

رئیس کل دادگستری استان یزد از جمعیت هلال احمر به عنوان پایگاه بزرگ فعالیت‌های مؤثر اجتماعی و فرهنگی یاد کرد که به صورت فعالانه اما گمنام بستر مناسب و گسترده‌ای را برای مشارکت مردمی ایجاد کرده است.

«غلامعلی دهشیری» در این دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و همراهانش ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده مدیرعامل و تمامی عوامل جمعیت هلال احمر استان، فعالیت کردن در هلال احمر را عبادت دانست و گفت: یکی از نهادهایی که به لحاظ قدمت و سابقه فعالیت مردمی و بین المللی جزء پیشتازان کشور به حساب می‌آید، جمعیت هلال احمر است که از هدف و مقصود والا و ارزشمند آن مجموعه نشئت می‌گیرد.

وی افزود: مأموریت اولیه جمعیت هلال احمر، امدادرسانی در حوادث است اما وظایفی نیز در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی دارد که عملکردش به ویژه در استان نشان می‌دهد این مسیر را در استان به درستی دنبال کرده است.

دهشیری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با هدف گذاری های انجام شده، به صورت فعالانه اما گمنام بستر مناسب و گسترده‌ای را برای مشارکت مردمی ایجاد کرده است و با به کارگیری نیروهای جوان، پرتلاش، مبتکر و پای کار به پایگاه بزرگ فعالیت‌های مؤثر اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده که کار ارزشمند امدادی نیز انجام می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان ابراز امیدواری کرد تا همکاری‌های دو نهاد در آینده بیش از پیش افزایش یافته و سبب خدمت بیش از پیش به مردم و توسعه کمی و کیفی اقدامات مشترک دستگاه قضا و جمعیت هلال احمر استان شود.

دهشیری عضویت در جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی و تاثیر گذار را افتخار بزرگی خواند و با قدردانی از مسوولان جمعیت هلال احمر، اضافه کرد: فعالان در این مجموعه می توانستند با توجه به توانمندی در دیگر عرصه ها مشغول به فعالیت شوند اما به واسطه عشق به خدمت رسانی به مردم این کار را انتخاب کردند.

دکتر «محسن حرازی زاده یزدی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این دیدار ضمن تشریح ماموریت‍‌ها و اقدامات جمعیت در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری استان و جمعیت هلال احمر در راستای تصریح در روند رسیدگی به دعاوی جمعیت با اشخاص حقیقی و حقوقی و احقاق حقوق حقه جمعیت تاکید کرد.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی غیر دولتی است که در کشورهای مختلف فعالیت دارد و عمده فعالیت های این نهاد داوطلبانه و بشر دوستانه است.

حرازی زاده یزدی افزود: فعالیت‌های امدادی چه در حوادث و بلایایی که دست ساز بشر باشد و چه حوادث طبیعی که متاسفانه کشور ما نیز فارغ از این نیست، اولویت اصلی این جمعیت است و یکی از اهداف این نهاد التیام آلام بشری و رسیدگی به دردمندان است؛ این که اگر جایی دردمندی دیده شد مراجعه و سعی کنیم دردی از آن ها را کم کنیم.

وی با بیان این که عمده‌ترین تاکید هلال احمر با توجه به این که مهمترین پشتوانه آن نیروهای داوطلب است، بر آموزش نیروها و منابع انسانی با برگزاری کلاس‌های آموزش و بازآموزی مجازی و اطلاعرسانی عمومی به شهروندان است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته ۳۰ درصد بیش از هدف‌گذاری خود در بخش آموزش شهروندی اقدام کرد و با توجه به بحران کرونا در آینده یشتر شاهد اقدامات آموزشی این جمعیت در بستر فضای مجازی خواهیم بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از اقدامات صورت گرفته حوزه جوانان در رابطه با کرونا را اجرای طرح غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی شهرها در موج اول بیماری، اجرای طرح نذر سلامت با هماهنگی هیئات مذهبی در ابتدای محرم و اجرای طرح آمران سلامت که از ۵ تا ۱۵ آبانماه انجام شد را ذکر کرد و گفت: طرح آمران سلامت در راستای فرهنگ سازی استفاده از وسایل بهداشت فردی و اجتماعی عمدتاً جهت شهروندان بی توجه یا کم توجه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در ۸۳ پایگاه ثابت و سیار سطح شهرهای استان انجام شد و روزانه ۹ تا ۱۰ هزار نفر در این رابطه ارشاد شدند.

حرازی زاده با اشاره به این که یکی از حوزه های فعالیت جمعیت بحث امداد و نجات است، گفت: در سطح استان ۱۲ پایگاه ثابت امداد و نجات داریم و دو پایگاه جدید نیز در حال ایجاد است که امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

وی از مشارکت حوزه جوانان با حوزه آموزش جمعیت هلال احمر استان در رابطه با آموزش داوطلبان خانه های داوطلب در قالب تفاهم نامه اخیر با کمیته امداد خبر داد و گفت: در این طرح دختران و زنان تحت پوشش خانه های داوطلب از خدمات آموزشی بهره مند میشوند.

حرازی زاده یزدی مشارکت خیرین استان در طرح‌های حوزه داوطلبان این جمعیت را نیز قابل تامل خواند و از جمله اقدامات صورت گرفته در این رابطه را ایجاد بانک امانات وسایل توابخشی و کمک درمانی مانند ویلچر و غیره در تمام شهرستانها برای در اختیار قرار دان آنها به صورت امانی جهت نیازمندان، ذکر و ابراز امیدواری کرد با مشارکت هر چه بیشتر خیرین شاهد توسعه خدمات در این بخش باشیم.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، در پایان جلسه رئیس دادگستری استان و معاونین با ملبس شدن به لباس جمعیت هلال احمر عضو داوطلب هلال احمر شدند. در این جلسه مشاور مدیر عامل، معاون داوطلبان استان و کارشناس مسئول امور حقوقی جمعیت هلال احمر استان نیز حضور داشتند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..