سامانه «بومواره» راه اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از راه اندازی سامانه بومواره برای حمایت چند جانبه از استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا پاکدل گفت: سامانه بومواره یکی از زیرخدمت‌هایی است که در سامانه ایران نوآفرین (irannoafarin.ir) ارائه می‌شود و در این پلتفرم، بستری فراهم شده تا شرکت‌های بزرگ و متوسط ارائه دهنده خدمات، محصول و خدمات خود را به صورت رایگان و نیم بها به استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا ارائه دهند.

 

وی با بیان این که تاکنون بیش از ۲ هزار استارتاپ در این سامانه ثبت‌نام کرده و از خدمات آن استفاده می‌کنند، هدف از راه‌اندازی سامانه بومواره را حمایت از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و استارتاپ‌ها (کسب و کار‌های نوپا) عنوان کرد.

پاکدل افزود: قبلا سامانه ایران نوآفرین به‌عنوان درگاه واحد ارائـه خـدمات و زیست بوم نوآفرینی کشور طراحی و پیاده‌سازی شد و سامانه بومواره هم در این درگاه ایجاد شد تا استارتاپ‌ها برای دریافت خدمات به چندین سامانه مراجعه نکرده و از یک درگاه یکپارچه خدمات دریافت کنند.

وی با اشاره به کاهش نقش دولت در این زمینه اظهار داشت: اگر شرکت‌های بزرگ و متوسط خدمات خود را روی بومواره ارائه دهند، به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود، بنابراین تلاش می‌شود با کمک و حمایت غیرمستقیم تعاملات B ۲ B (فروش محصول یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر) بین استارتاپ‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات صورت بگیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات در حقیقت به صورت غیرمستقیم از استارتاپ‌ها و شرکت‌های متوسط و بزرگ با ارائه وام حمایت می‌کند به طوری که برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات براساس اظهارنامه مالیاتی آنها، تا سقف ۳ میلیارد تومان وام با سود ۹ درصد و با تنفس یکساله برای بازپرداخت در نظر گرفته است .

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..