امام جمعه یزد ؛

مذاکره با منطق ترور و تحریم راه به جایی نمی‌برد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مذاکره با دشمنی که منطقش ترور و تحریم است و دست به کشتار دانشمندان هسته‌ای ما می‌زند، راه به جایی نخواهد برد.

آیت الله محمدرضا ناصری با تسلیت شهادت شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای اظهار داشت: شهید فخری‌زاده از نوابغ روزگار و صاحب‌نظر و مبتکر در بحث دانش هسته‌ای بود.

وی با تاکید بر لزوم محافظت از چنین افراد موثر و دانشمندی بیان کرد: دشمن اخبار هسته‌ای ایران را به شکل ویژه رصد و اقدام به ترور ناجوانمردانه می کند همچنانکه پیش از این نیز چند دانشمند هسته‌ای دیگر را ترور کرده بود.

امام جمعه یزد ادامه داد: گرچه عاملان این جنایت دستگیر شده اند اما کشور ما دانشمندی ارزشمند و نخبه‌ای مخلص را از دست داد.

ناصری با بیان اینکه انسان کشی و بی‌گناه کشی هرگز به جایی نمی‌رسد، تصریح کرد: تاکنون هیچ حکومت، گروه و دستگاهی با قتل و خونریزی و کشتن انسان‌ها پا نگرفته و به جایی نرسیده است و مطالعه تاریخ نشان می دهد از زمان فرعون تاکنون هیچ فردی نتوانسته با قتل و کشتار پایدار بماند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها ۷۰ سال است که به انسان‌کشی مشغولند یا گروه‌هایی نظیر طالبان و داعش با قتل و کشتار انسان‌های بی‌گناه در صدد ثبات بودند اما هیچ‌کدام به جایی نرسیده‌اند، ادامه داد: ترامپ هم دست به کشتار بسیاری زد و یکی از آنها ترور سردار سلیمانی بود اما واقعیت این است که اینها جز اینکه جنایات بزرگ تاریخ را به نام خود ثبت کردند، هیچ پیشرفت دیگری نداشتند.

امام جمعه یزد با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، استمرار و فراگیر شدن آن عنوان کرد: انقلاب ما انقلابی بود که امام در مبارزات آن هرگز راضی به فعالیت مسلحانه و ترور نشد و حتی منافقانی که دست به ترور و مبارزه مسلحانه می زدند را از بدنه مبارزات انقلاب جدا دانست.

ناصری تاکید کرد: مسلم است که ترور و تحریم راهکار پیشرفت کشورهای به ظاهر قدرتمند نیست و با این حرکت‌ها هیچ کشوری پا نگرفته و اگر موفقیتی نیز حاصل شود، موقتی است.

وی ضمن تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده به مردم ایران بیان کرد: مردم هراسان نباشد و اطمینان داشته باشند که در کشور ما صدها نفر نظیر شهید فخری‌زاده تربیت خواهند شد و از این اقدامات تنها روسیاهی و ذلت برای دشمنان و مستکبران باقی خواهد ماند.

ناصری تصریح کرد: دشمن با این ترورها و تحریم‌ها می خواهد ما را به زانو دربیاورد و گمان می‌کند دامنه دانش هسته‌ای با از بین رفتن دانشمندان شاخص جمع می‌شود اما در اشتباه بزرگی است و گرچه ضرر و آسیب بسیاری به ما وارد کرده اما یقین بداند که این دانش در کشور ما ریشه‌دارتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند ما را فلج کنند و به طور قطع ظریف‌تر و دقیق‌تر به میدان می‌آیند اما خون این شهدا دامن‌گیر آنها خواهد شد و بداند که در کشور ما با تحریم و ترور راه به جایی نمی‌برد.

ناصری تصریح کرد: این حرکات دشمن نشان می‌دهد که حتی مذاکره هم راه به جایی نمی‌برد بنابراین آنها که در رویای مذاکره به سر می‌برند بدانند که دشمن به جز ساقط کردن ما و عقب نگاه داشتن ما فکر دیگری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ما نباید این حرکت را بی‌پاسخ بگذارند، اظهار داشت: از مجامع بین‌المللی انتظاری نداریم زیرا مواضع آنها مشخص است اما مسئولان نباید منفعل باشند و باید پاسخ در خور به عاملان این حرکت بدهند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..