کشف پرونده کلاهبرداری تلگرامی در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری عامل کلاهبرداری در تلگرام تحت عنوان فروش کولرگازی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مرتضی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری از وی، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

 

وی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه گفت که از طریق آگهی درج شده در یک کانال تلگرامی قصد خرید یک دستگاه کولر‌گازی را داشت، اما فروشنده درخواست مبلغی به عنوان پیش پرداخت کرد و پس از واریز مبلغ، گوشی خود را خاموش و دیگر پاسخگو نبوده است.

 

ابوطالبی اظهار داشت: متهم با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: کاربران در هنگام خرید‌های اینترنتی خود حتماً از هویت واقعی درج کنندگان آگهی‌های فروش کالا و ارائه خدمات مطمئن شوند سپس مراحل بعدی را انجام دهند.

 

رئیس پلیس فتا یزد به هموطنان توصیه کرد که برای اطمینان از خرید خود قبل از واریز وجه، ابتدا کالا را رؤیت نمایند و پس از تأیید از صحت موضوع و سالم بودن آن اقدام به پرداخت هزینه کنند.

 

وی افزود: شهروندان با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی از مشاوره‌های این پلیس بهره‌مند شوند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..