سرپرست تعاون، کار ورفاه اجتماعی یزد خبر داد:

پرداخت تسهیلات به حوزه گردشگری یزد تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان

سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد از پرداخت تسهیلات کرونایی بر اساس نوع فعالیت، مقیاس واحد صنفی، درجه و ستاره تاسیسات گردشگری از حداقل ۱۶ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد خبر داد و گفت: فعالان گردشگری اقساط این تسهیلات را از اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ بازپرداخت خواهند کرد.

«عماد تشکری» دراین رابطه تصریح کرد: دولت در ‌ابتدای سال ۹۹ تسهیلات شش تا ۱۶ میلیون تومانی را برای ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده در ازای حفظ اشتغال، اختصاص داده بود که با توجه به میزان بالای خسارت وارد شده به صنعت گردشگری و محدودیت‌های اعمال شده برای سفر، براساس مصوبه جدید تلاش شده سقف حمایت های جبرانی برای حوزه گردشگری افزایش یابد.

وی افزود: تسهیلات کرونایی بر اساس نوع فعالیت، مقیاس واحد صنفی، درجه و ستاره تاسیسات گردشگری از حداقل ۱۶ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان متغیر و نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است و فعالان گردشگری برای آغاز پرداخت این وام از دوره تنفس برخودار شده و اقساط از اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ بازپرداخت می‌شود.

تشکری ادامه داد: پرداخت تمام هزینه‌ها و بدهی‌های فعالان گردشگری (مالیات سال‌های گذشته، حق بیمه کارفرمایی، بازپرداخت اقساط بانکی، قبوض حامل‌های انرژی) تا پایان سال‌ ۹۹ به تعویق افتاده است.

سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان درخصوص مقدار تسهیلات برای این واحد ها گفت: براساس دستورالعمل های ابلاغی، راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان و موسسات آموزش گردشگری ۶۰ میلیون تومان می توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی اضافه کرد: اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بومگردی بین۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان از تسهیلات کرونایی برخوردار می شوند. هتل ها نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، بر حسب ستاره و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، و هتل‌آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمان پذیرها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سفره‌خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آب‌درمانی که از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز فعالیت دارند، براساس نوع و درجه واحد می توانند بین ۱۰۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی همچنین گفت: براساس ماده ۴ دستورالعمل ابلاغی، آن دسته از فعالان و تاسیسات گردشگری که قبل از ابلاغ این دستورالعمل (به استناد دستورالعمل قبلی) از تسهیلات مربوط به مشاغل و رسته‌های آسیب دیده از کرونا استفاده کرده‌اند، چنانچه دوباره درخواست دریافت تسهیلات داشته باشند، پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ درخواستی در قالب تسهیلات مطابق این دستورالعمل امکان پذیر خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد، تشکری در پایان خاطر نشان کرد: فعالان حوزه گردشگری برای دریافت تسهیلات و ثبت نام به سامانه کارا مراجعه کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..