قطع زنجیره کرونا در خاتم، محله به محله

طرح محله محور سردار شهید سلیمانی در راستای مبارزه با شیوع کرونا در خاتم اجرا می شود.

به گزارش یزدی نیوز، سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گفت: طرح محله محور سردار شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا و با اهداف کلان کنترل و اپیدمی بیماری از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیرو‌های بسیج، هلال احمر و داوطلبان مردمی اجرا می‌شود.

پوررضایی افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری، کنترل، آموزش، غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی در هر محله و جلوگیری از انتقال بیماری است.

وی بیان کرد: اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرصت تقویت فرآیند بیمار یابی، کنترل مخازن بیماری و ایزولاسیون و جدا سازی افراد مبتلا را فراهم می‌کند.

پور رضایی با بیان اینکه طی دوهفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان رو به کاهش است افزود: آمار مراجعه کنند گان کرونا از ٣٠ تا۴٠ نفر در روز به ١۵ نفر رسیده است امیدواریم همچنان مردم دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا هرچه زودتر این ویروس از بین برود.

وی گفت: عامل شیوع کرونا ۵١ درصد دورهمی‌های خانوادگی و٢۴درصد تماس‌های شغلی است.

فرماندار شهرستان خاتم هم گفت:طرح محله محور با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس با افزایش رعایت و نظارت دستورالعمل‌های بهداشتی، رهگیری و رصد، کاهش بستری، کاهش مرگ و میر و پوشش حمایتی از گروه‌های آسیب پذیر در سطح شهرستان خاتم اجرا می‌شود.

میربهبودی افزود:طرح محله محور سردار شهید سلیمانی باهمکاری شبکه بهداشت ودرمان، بسیج، هلال احمر، نهاد‌های مردمی وسایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان اجرایی می‌شود تا بتوانیم وضعیت شهرستان را از قرمز به سفید تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه امروز جنگ با کرونا همت همگانی را می‌طلبد که بایستی از تمام ظرفیت‌های موجود شهرستان استفاده شود گفت: با تشکیل کارگروه‌ها، کمیته‌ها، و تقسیم بندی مناطق، فعالیت قرارگاه‌ها در شهرستان شروع می‌شود.

منبع:خبرگزاری  صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..