رتبه نخست استان یزد در درمان کودکان سرطانی

مدیر موسسه خیریه محمد رسول الله(ص): استان یزد رتبه نخست درمان کودکان سرطانی را در خاورمیانه دارد.

به گزارش یزدی نیوز عبقری گفت: در موسسه خیریه کودکان سرطانی محمد رسول الله یزد حدود ۸۰۰ کودک سرطانی هستند که نیمی از آن‌ها بهبود یافتند و بقیه کودکان سرطانی در حال درمان هستند.

 

وی افزود: نیمی از کل تعداد کودکان سرطانی موسسه خیریه محمد رسول الله به سرطان خون مبتلا هستند.

 

مدیر موسسه خیریه کودکان سرطانی محمد رسول الله یزد افزود: برای حمایت‌های درمانی کودکان سرطانی از زمانی که کودک به فوق تخصص آنکولوژی اطفال مراجعه می‌کند به این موسسه معرفی می‌شود و ضمن تشکیل پرونده کودک تحت حمایت موسسه قرار می‌گیرد.

 

عبقری ادامه داد: استان یزد رتبه نخست درمان کودکان سرطانی را در خاورمیانه دارد همچنین ۹۵ درصد کودکان سرطانی استان یزد در یزد درمان می‌شوند.

 

فوق تخصص خون و سرطان اطفال نیز گفت: پاسخ به درمان سرطان خون در کودکان نسبت به بقیه انواع سرطان‌ها حدود ۸۰ درصد و در یزد حدود ۷۸.۸ دهم درصد است.

 

هاشمی افزود: در نمونه مغز استخوان ثنا کودک مبتلا به سرطان خون سلول‌های بدخیم سرطانی بیش از ۹۰ درصد دیده شد و با تشخیص مراحل درمانی شروع شد که درمان ابتدایی حدود یک ماه طول کشید.

 

وی ادامه داد: شیمی درمانی و تزریق داخل نخاعی برای پاکسازی مغز استخوان ثنا انجام شد و روز ۲۸ درمان آزمایشی از ثنا گرفتیم که سلول‌های بدخیم ثنا از ۹۰ درصد به کمتر از پنج درصد رسید و مراحل درمان را به خوبی طی کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..