معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان یزد:

اطلاعات ثبت احوال مبنای درستی برای اطلاعات آماری مهاجرت‌ها نیست

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان یزد گفت: جابجایی جمعیت در سامانه ثبت احوال به روز رسانی نمی‌شود بنابراین اطلاعات آن نمی‌تواند مبنای درستی برای آمار مهاجرت‌ها باشد.

به گزارش یزدی نیوز، فاطمه فاتحی در جلسه کانون تفکر اجتماعی دانشگاه یزد، پدیده مهاجرت را بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: باید در برنامه‌ریزی‌های استان به مسئله مهاجرت پرداخته شود.

وی با بیان اینکه آمارهای مهاجرت تاکنون صرفاً بر اساس مقایسه آمارهای سرشماری در فاصله‌های زمانی متوالی بوده است، افزود: از این طریق به این آمار در استان استناد می‌شود. ماموریت ثبت مهاجرت در استان به اداره کل ثبت احوال محول شده و در قوانین این اداره نیز دیده شده است.

فاتحی عنوان کرد: آمارهای ثبت شده برای آینده مهاجرت در استان، در این اداره در حال برنامه‌ریزی است و ثبت کدپستی و نشانی افراد در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور انجام می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمارجمعیتی اداره کل ثبت احوال استان یزد با ابراز تاسف از روند ثبت اطلاعات افراد در اداره کل ثبت احوال بر مبنای خوداظهاری متقاضیان اظهار داشت: افراد بر اساس منافع شخصی، راحت بودن و عدم توجه به ثبت تغییر نشانی خود اقدام می‌کنند و اطلاعات فعلی پایگاه اداره ثبت احوال کشور به روز نبوده و تاکنون در گرفتن خروجی از این آمار و اطلاعات، پردازش و تحلیلی صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: با وجود کارت ملی هوشمند این روند رو بهبودی است و در این مرحله به اظهار افراد درثبت نشانی و کدپستی اکتفا شده است.

فاتحی از ابلاغ این اداره به تمام دستگاه‌های استان در راستای ارائه خدمات خود به متقاضیان بر اساس آدرس ثبت شده در پایگاه ثبت احوال کشور خبر داد و بیان کرد: اگر با همکاری تمام دستگاه‌های استان این کار محقق شود، می‌توان به این داده‌های نشانی اعتماد کرد و بر اساس اطلاعات سیستم‌ها هرگونه تغییر کدپستی و نشانی افراد و حرکت و جابه‌جایی جمعیت را بهتر شناخت.

وی، عدم ثبت و به روزرسانی تغییر نشانی افراد و اطلاعات مهاجرین اتباع خارجی را دو مشکل مهم در استفاده از داده‌های فعلی استان عنوان کرد.

فاتحی، اتباع بیگانه در استان را یکی از پارامترهای مهم مهاجرت دانست و افزود: پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور صرفاً اطلاعات ایرانیان را دارد بنابراین مهاجرت اتباع و اطلاعات آنان در این پایگاه ثبت نخواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات و آمارجمعیتی اداره کل ثبت احوال استان یزد افزود: اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی درصدد تکمیل اطلاعات اتباع بیگانه است و احتمال می‌رود به این مسئله در آن اداره توجه شده و بتوانیم آمار جابه‌جایی آنها را نیز داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..