مشوق‌های دولت برای کارگران آسیب دیده از کرونا

سرپرست کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان: ۱۶ هزار کارگر آسیب دیده از کرونا در استان برای دریافت بیمه بیکاری تأیید شده اند.

به گزارش یزدی نیوز، عماد تشکری  اظهار داشت: دولت برای جبران خسارت ناشی از تعطیلی کامل واحد‌ها به دلیل شیوع کرونا در دو مطقع اسفند و اردیبهشت ماه وارد عمل شد و از کارگران بیکار شده ثبت نام بعمل آورد.وی افزود: در این طرح ۱۶ هزار ثبت نام کننده در استان تأیید شده که پنج هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کرده و در حال پیگیری برای واریز به ۱۱ هزار ثبت نام کننده دیگر هستیم.

تشکری ادامه داد: مشکل بیکاری در خردادماه نیز تکرار شد و افرادی که در این مدت به دلیل کرونا بیکار شده اند، می‌تواند در سامانه جامع روابط کار ثبت نام کرده و از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

سرپرست کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان از تلاش برای بازگرداندن بیکار ناشی از کرونا خبر داد و گفت: کارگرانی که کمتر از ۳۸ سال سن و همچنین کمتر از ۳۶ ماه سابقه پرداخت بیمه دارند، در سامانه http://moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

وی تأکید کرد: کارفرمایانی که افراد فارغ التحصیل با مدرک لیسانس به بالاتر را استخدام کنند، تا دو سال از پرداخت بیمه سهم کارفرما و همچنین بیمه بیکاری معاف شده و مبلغ آن به صورت مستقیم توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به حساب آنان واریز می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..