بازگشت موج سهمگین ابتلا و مرگ در صورت غفلت

فرماندار یزد: در صورتی که شرایط را عادی قلمداد کنیم با موج سهمگینی از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه خواهیم بود.

به گزارش یزدی نیوز، سید محمد رستگاری در مراسم آغاز اجرای طرح محله محور مقابله با کرونا در حمیدیا ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: خوشبختانه امروزه شاهد این هستیم که خواهران و برادران بسیجی با تلاش مضاعف فرهنگی، مساجد و محلات مختلف شهر را به سنگر‌های پویا و فعال فعالیت‌های خودجوش فرهنگی و اجتماعی تبدیل کرده اند.

وی افزود: باید از این پتانسیل قوی برای آگاهی بخشی و پیاده سازی اهداف و آموزش‌های بهداشتی در محلات مختلف شهرستان یزد نیز بهره کافی را ببریم.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا شهرستان یزد از سیر نزولی آمار بستری و ورودی به بیمارستان‌ها و مبتلایان کرونا در شهرستان یزد طی هفته اخیر ابراز خرسندی کرد و گفت: نباید این مسئله منجر به بی تفاوتی نسبت به اهمیت موضوع پیشگیری و مهار بیماری گردد.

رستگاری ادامه داد: عواقب کوچکترین بی تفاوتی و اهمال، موجی سهمگین‌تر از ابتلا و مرگ و میر در آینده‌ای نزدیک رقم می‌زند آن‌ هم در حالی که هرچه جلوتر می‌رویم اعمال محدودیت‌ها بسیار سخت‌تر و شرایط حاکم بر جامعه حساس‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم محله محوری جهت جلوگیری از هجوم موج بعدی همه گیری کرونا و بالا بردن سطح آگاهی خانواده ها، افزود: باید هرچه سریعتر دستور العمل و اهداف ارائه و نهایی شده و تمام تیم‌ها وارد عمل شوند تا با آموزش‌های لازم از ابتلای بیشتر خانواده‌ها به این بیماری جلوگیری کنیم.

فرماندار یزد به نقایص احتمالی طرح پیش رو اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هر چه جلوتر برویم طرح پخته‌تر و منسجم‌تر خواهد شد و ادارات بیشتری درگیر موضوع شده و تداوم اینکار تا ریشه کنی کامل این بیماری تداوم می‌یابد.

رستگاری درباره برخی مشکلات این طرح به ویژه اتباع و مهاجرین گفت: هر خانواده اتباع و مهاجر که همراهی لازم را در اجرای طرح نداشته باشد برابر ضوابط قانونی با آن برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: لازم است تیم‌های این طرح، مخزن افراد ذخیره نیز داشته باشند، چون طرح باید تا پایان کرونا استمراریافته و هر روز قویتر و بی نقص‌تر و مجدانه‌تر از قبل بدون وقفه اجرا شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..