همزمان با سالروز جهانی شدن زیلو میبد؛

“تسهیلات خرید زیلو” مژدگانی صندوق کارآفرینی یزد به زیلوبافان

مدیر عامل صندوق کارآفرینی استان یزد در سالروز جهانی شدن شهر میبد به عنوان شهرجهانی زیلو، ارائه تسهیلاتی برای حمایت از خرید زیلو را نوید داد.

«امین خوش‌قامت» ضمن اعلام این خبر، رکود بازار فروش خصوصاً در شرایط کرونا را یکی از مشکلات و دغدغه‌های زیلوبافان دانست و گفت: صندوق کارآفرینی در خصوص حمایت از بازار دست‌بافته زیلو در دو حوزه متقاضیان و فروشندگان، تسهیلاتی تا سقف پنج میلیون تومان به خریداران ارائه می‎دهد.

وی با بیان این که این تسهیلات در قالب کارت خرید طراحی شده است، گفت: به منظور قطعی شدن استفاده از این هزینه برای خرید و جلوگیری از هر نوع انحراف، مبلغ تسهیلات به حساب متقاضی واریز نمی‎شود بلکه این هزینه در وجه کارگاه زیلو یا با ارائه فیلترهایی مشخص مانند استفاده تنها از طریق دستگاه پوز صندوق زیلوبافی قابل استفاده قرار خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به نهایی شدن این تسهیلات تا دی ماه امسال، تصریح کرد: پس از اطلاع رسانی، همه افراد با شرایط محدود مانند در نظر گرفتن سن و برای مردان برخوردار از کارت پایان خدمت سربازی، این تسهیلات زیلو تعلق خواهد گرفت.

وی به حلقه مفقوده هنر صنعت زیلو در بخش رنگرزی نیز اشاره کرد و گفت: با ارائه تسهیلاتی ۳۰۰ میلیون تومانی به سه کارگاه این حوزه نیز حمایت خواهیم کرد.

خوش‌قامت طراحی را نیز از دیگر بخش‌های نیازمند حمایت دانست و گفت: صندوق کارآفرینی به منظور پوشش این نیاز اساسی در حوزه هنر صنعت زیلو با هدف توسعه و ارتقای نقوش، تنوع بخشی و به روزرسانی در این بخش، تسهیلات لازم در جهت ایجاد چهار دفتر مجازی طراحی زیلو را ارائه می‌کند.

این مسئول در خصوص حمایت‌های انجام شده از زیلو نیز خاطرنشان کرد: سال ۹۷ با اختصاص پنج میلیارد تومان به حوزه زیلو حمایت ویژه‌ای از این هنرصنعت انجام شد.

وی افزود: ۱۱۶ فقره تسهیلات انفرادی و خانگی نیز در حمایت از زیلو پرداخت شد و با ارائه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات، زمینه اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر فراهم شد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی استان در پایان از ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به یک کارگاه پیشتیبان تجهیزات برای کارگاه‌های زیلوبافی نیز خبر داد و گفت: امسال جشنواره زیلوی برتر با حمایت صندوق کارافرینی برگزار شد و ۱۳ نفر از صاحبان بهترین طراحی‌ها، مشمول برخورداری از تسهیلات قرض الحسنه پنج میلیون تومانی شدند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..