رایگان شدن خدمات کلینیکی ـ توانبخشی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان یزد: برخی خدمات درمانی برای افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان در هفته بهزیستی رایگان خواهد بود.

به گزارش یزدی نیوز، علی محمد عطابخش با اشاره به در پیش بودن هفته بهزیستی گفت: امسال هفته افراد دارای معلولیت از ۸ لغایت ۱۴ آذرماه با شعار «ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت» برگزار می‌شود.

وی افزود: در این هفته می‌توان توانمندی ها، ظرفیت ها، مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت و انتظارات بر حق آن‌ها را در سطح جامعه منعکس می‌کند.

عطابخش اظهار داشت: در این هفته باید اصلاح نگرش‌های نامناسب حاکم بر جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد از رایگان شدن خدمات کلینیکی ـ توانبخشی بهزیستی در این هفته خبر داد و گفت: خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و… ویژه افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آن‌ها در این هفته رایگان است.

وی با اشاره به بازدید مجازی از مراکز توانبخشی مراقبتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در این هفته همچنین هنرمندان معلول و خانواده‌هایی که مسئولیت نگهداری از چند معلول را به عهده دارند، تجلیل می‌شود.

عطابخش ادامه داد: هنرمندان دارای معلولیت در رشته‌های نمایشی، تجسمی، موسیقی و همچنین هنرمندانی که در زمینه توانمندسازی افراد دارای معلولیت در حوزه هنر تلاش نموده اند به مناسبت گرامیداشت این هفته تجلیل می‌شوند.

وی افزود: تقدیر از کارکنان معلول شاغل در دستگاه‌های استان توسط همان دستگاه، تقدیر از کارشناسان نمونه توانبخشی شهرستانها، تقدیر از مدیران مراکز شبانه روزی در خصوص کنترل کرونا، تقدیر از مراکز روزانه توانبخشی آموزشی برتر در ارائه خدمات توانبخشی از راه دور و تقدیر از کارگاه‌های تولیدی حمایتی و مراکز حرفه آموزی که با تغییر تولید محصولات خود به کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا کمک کردند، از جمله برنامه‌های بهزیستی در این هفته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..