مدیر کل بهزیستی یزد:

نگرش‌های نامناسب جامعه نسبت به معلولین اصلاح شود

مدیر کل بهزیستی استان یزد ضمن تشریح برنامه‌های هفته افراد دارای معلولیت، این هفته را فرصتی برای متولیان رفاه و سلامت این افراد دانست و گفت: ضروری است در این هفته نگرش‌های نامناسب حاکم بر جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت اصلاح شود.

«علی محمد عطابخش» با اشاره به روز جهانی افراد دارای معلولیت و لزوم بزرگداشت و تکریم جایگاه معلولان، گفت: امسال هفته افراد دارای معلولیت از هشتم تا چهاردهم آذرماه با شعار «ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت» برگزار می‌شود.

وی روز جهانی معلولین را فرصتی برای متولیان رفاه و سلامت این افراد دانست و گفت: گرامیداشت این مناسبت توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت و انتظارات بر حق آنها را در سطح جامعه منعکس می‌کند.

عطابخش تاکید کرد: در هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، ضروری است اصلاح نگرش‌های نامناسب حاکم بر جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان از رایگان شدن خدمات کلینیکی-توانبخشی بهزیستی در این هفته خبر داد و گفت: خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و سایر خدمات این حوزه ویژه افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها در این هفته رایگان است.

وی با اشاره به بازدید مجازی از مراکز توانبخشی مراقبتی با رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: در این هفته همچنین از خانواده‌هایی که مسئولیت نگهداری از چند معلول را به عهده دارند، تجلیل می‌شود.

این مسئول با بیان این که از هنرمندان معلول نیز در این هفته تجلیل می‌شود، اظهار کرد: هنرمندان دارای معلولیت در رشته‌های نمایشی، تجسمی، موسیقی و همچنین هنرمندانی که در زمینه توانمندسازی افراد دارای معلولیت در حوزه هنر تلاش کرده‌اند به مناسبت گرامیداشت این هفته تجلیل می شوند.

به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان یزد، عطابخش در خصوص دیگر برنامه‌های بهزیستی به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت نیز گفت: تقدیر از کارکنان معلول شاغل در دستگاه‌های استان توسط همان دستگاه، تقدیر از کارشناسان نمونه توانبخشی شهرستان‌ها، تقدیر از مدیران مراکز شبانه روزی در خصوص کنترل کرونا، تقدیر از مراکز روزانه توانبخشی آموزشی برتر در ارائه خدمات توانبخشی از راه دور و تقدیر از کارگاههای تولیدی حمایتی و مراکز حرفه آموزی که با تغییر تولید محصولات خود به کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا کمک کردند از جمله برنامه‌های بهزیستی در این هفته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..