استاندار یزد:

محدودیت‌های کرونایی سه هفته‌ای در یزد موفقیت آمیز بود

استاندار یزد، محدودیت‌های کرونایی سه هفته‌ اخیر را در یزد موفقیت آمیز خواند و گفت: این محدودیت‌ها، میزان بستری های بیمارستانی را کاهش داده است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی با بیان اینکه در استان یزد همزمان با دیگر مناطق کشور شاهد اجرای مرحله جدیدی از اعمال محدودیت ها در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا هستیم، اظهار داشت: برخلاف بسیاری از نقاط کشور که محدودیت های جدی خود را از اول آذر آغاز کرده اند، محدودیت ها در یزد از سه هفته پیش آغاز شده که تجربه بسیار موفقی بود و با همکاری مردم و اصناف شاهد نتیجه گیری مناسب از این طرح بوده ایم به طوری که طی هفت روز گذشته شاهد روند کاهشی بستری‌ها بوده ایم.

وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح جدید و کنترل و منع جدی‌تر رفت و آمدها بتوانیم با سرعت بیشتری شاهد کاهش آمار کرونا در استان باشیم.

طالبی با اشاره به همراهی دیگر بخش های استان از جمله بخش خصوصی در مقابله با کرونا گفت: همراهی اخیر بخش خصوصی استان با ستاد مقابله با کرونا موجب تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی از جمله اکسیژن سازها در شرایط سخت استان شد.

استاندار یزد در مورد دلایل بالا بودن آمار مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در استان گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به بیماری های زمینه ای از جمله دیابت و بیماری های قلبی – عروقی در استان به نسبت دیگر مناطق کشور بیشتر بوده و این موضوع موجب افزایش آمار فوتی های کرونایی یزد به نسبت دیگر نقاط کشور شده است.

طالبی رفت و آمدهای خانوادگی را یکی از مهمترین دلایل شیوع این بیماری در کشور دانست و افزود: فرهنگ رفت و آمدهای خانوادگی در یزد به نسبت دیگر مناطق کشور بیشتر بوده و این موضوع نیز موجب افزایش آمار مبتلایان به این بیماری در استان شده است.

وی افزود: بالا بودن آمار تردد و ورود بیماران از دیگر استان ها به یزد نیز از جمله دیگر دلایل بالا بودن آمار این بیماری در یزد است.

طالبی عنوان کرد: در عین بالا بودن مبتلایان و بستری ها، یزد عملکرد مطلوبی در مراقبت های درمانی و بهداشتی بیمارستانی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین کیت های جدید تست کرونا از سوی وزارت بهداشت گفت : این کیت ها موجب تسریع در بیمار یابی و کنترل افراد ناقل این بیماری می‌شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..