مدیریت دفع پسماند‌های عفونی بیمارستان‌های یزد

مدیر کل محیط زیست یزد: عملکرد بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی در بیمارستان های استان مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی است.

به گزارش یزدی نیوز، پورملایی اظهار داشت: از ۲۰ بیمارستان فعال در استان یزد ۱۸ بیمارستان به سیستم بی‌خطرساز زباله‌های عفونی مجهز است.

 

وی گفت: نتایج تست بی‌خطر ساز به صورت ماهیانه به اداره کل محیط زیست ارسال می‌شود که تاکنون در اکثر موارد مشکل خاصی مشاهده نشده و عملکرد آن‌ها مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی بوده است.

 

مدیر کل محیط زیست یزد افزود: بی‌توجهی به مدیریت و کنترل پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها در مراحل مختلف تولید، جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع نهایی می‌تواند مشکلات زیادی را در جهت سلامت انسان و محیط زیست به ویژه در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا به همراه داشته باشد.

 

پورملایی گفت: نظارت‌های محیط زیست بر سیستم‌های بی‌خطرساز بیمارستان‌ها از طریق آزمایشگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست و آنالیز‌های مربوطه انجام می‌شود.

 

وی افزود: در مواردی هم که عملکرد دستگاه بی‌خطرساز دارای نواقصی باشد، با مکاتبه به بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی موضوع پیگیری می شود.

 

پورملایی با تاکید بر این که پسماند‌ها پس از بی‌خطرسازی جهت دفن بهداشتی تحویل شهرداری داده می‎شود، افزود: نظارت بر اجرای ضوابط و روش‌های مصوب دفن زباله‌های بی‌خطر شده مطابق با قوانین و ضوابط مربوط به مدیریت پسماند‌های پزشکی برعهده دانشگاه علوم پزشکی استان است و ادارات محیط زیست به عنوان ناظر عالی عمل می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..