نماینده اردکان گلایه گرد؛

مقاومت دولت با طرح معیشتی مجلس به بهانه نبود بودجه

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرح مجلس گستردگی بیشتری برای کمک به دهک‌های پایین جامعه داشت، گفت: دولتی‌ها به بهانه فقدان بودجه کافی با طرح معیشتی مجلس مخالفت کردند اما ناگهان به منبعی دست یافتند که با آن می‌توانند به یک سوم جامعه کمک بلاعوض دهند.

«محمد رضا دشتی اردکانی» با اشاره به طرح مجلس در خصوص تامین کالاهای اساسی، اظهار کرد: این طرح از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم به صورت تخصصی و به صورت مداوم در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مورد بحث‌های گوناگون قرار گرفت و در جریان بررسی این موضوع حائز اهمیت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون مربوطه نیز حضور داشتند.

وی با بیان این که ابهامات دولت در خصوص منابع مالی مورد نیاز این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه رفع شد، افزود: با وجود رایزنی‌های انجام شده و اعلام مساعدت از سوی دولت در جلسات کمیسیون، نماینده دولت که پیش از این با طرح موافقت کرده بود در صحن علنی مجلس، مخالفت دولت با این طرح معیشتی را اعلام کرد که تعجب برانگیز بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از تصویب این طرح در صحن علنی خانه ملت که در حدود ۶۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، شورای نگهبان ایراداتی را نسبت به آن وارد کرد که در جلسه اخیر مجلس، این ایرادات رفع و مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت.

وی افزود: پس از آن نیز شورای نگهبان، این طرح را که یکی از مهم‌ترین طرح‌های معیشتی مجلس یازدهم اعلام کرد.

دشتی اردکانی با اشاره به تخریب‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت در مقابل این طرح سنگ اندازی‌ها و مخالفت‌هایی را ابراز کرد در صورتی که این طرح جهت کاهش فشارهای اقتصادی بر اقشار آسیب پذیر کشورمان به ویژه در وضعیت اقتصادی و معیشتی فعلی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که دولت در مقابل طرح معیشتی مجلس به بهانه تنگناهای بودجه‌ای مقاومت کرد، گفت: با این وجود، رئیس جمهور چند روز بعد، اجرای طرحی را شبیه به این طرح اعلام کرد که این مورد نشان دهنده نبود مشکل در تامین منابع مالی طرح مجلس و در واقع مغالطه دولتمردان است.

وی تاکید کرد: منابع طرح اعلام شده اخیر دولت باید حتما در بودجه لحاظ شده باشد و در صورتی که لحاظ نشده باشد، باید در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب نمایندگان قرار گیرد.

دشتی اردکانی با بیان اینکه طرح مجلس گستردگی بیشتری برای کمک به دهک‌های پایین جامعه داشت، گفت: دولتی‌ها به بهانه فقدان بودجه کافی با طرح معیشتی مجلس مخالفت کردند اما ناگهان به منبعی دست یافتند که با آن می‌توانند به یک سوم جامعه کمک بلاعوض دهند، باید از رئیس جمهور سوال کرد که یک شبه منبع تامین مالی این طرح از کجا پیدا شد که تا چند روز قبل از آن، منبعی برای طرح معیشتی مجلس وجود نداشت!؟

وی گفت: از اینکه دولت دوازدهم به پیشنهادات بهارستان‌نشینان برای رسیدگی به اقشار مردم، برچسب سیاسی می‌زند و به جای همکاری و تعامل بیش از پیش با نمایندگان مردم در مجلس، از عناوینی همچون اعانه استفاده می‌کند، متاسف هستم.

وی در این مورد ادامه داد: منبع دیده شده برای طرح تامین کالاهای اساسی، از جیب مردم برداشته نخواهد شد چرا که منبع آن دارائی‌هایی است که دولت می‌فروشد و ما نمایندگان مجلس اطلاع داریم که دولت می‌تواند منابع طرح را تامین کند.

به نقل از دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، دشتی در پایان نیز تصریح کرد: از ابزارهای نظارتی خود جهت پویاسازی دولت استفاده می‌کنیم و اگر دولت به معنای حقیقی کلمه به دنبال کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم است، نهایت همکاری با دولت را به عمل خواهیم آورد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..