قائم مقام شورای حوزه های علمیه استان یزد:

سردار سلیمانی الگوی کامل تفکر بسیجی/تحریم ها نباید عامل تسلیم شود

قائم مقام شورای حوزه های علمیه استان یزد گفت: سردار شهید سلیمانی الگوی کامل تفکر بسیجی است.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در جمع بسیجیان ناحیه ثارالله یزد به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج ثمره طیبه و شجره پاک و پاکیزه‌ای است که به وسیله امام خمینی (ره) غرس شد و با نفس گرم امام تداوم پیدا کرد و امروز به برکت و همت مقام معظم رهبری برگ و بار آن برای ما آشکار است و می توانیم اثرات آن را مشاهده و درک کنیم.

وی عنوان کرد: در آغازین روزهای هفته بسیج و به نام و یاد شهیدان به ویژه ۴ هزار شهید استان یزد، ۴ هزار ختم قرآن آغار شده و این اقدام شروعی زیبا و دلنشین برای هفته بسیج است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه در آیات ۱۴۶ و ۱۴۷ سوره مبارکه آل عمران گویا خداوند متعال شجره طیبه بسیج را به شکلی زیبا برای ما ترسیم می کند، افزود: چه بسیار پیامبرانی که جمعیت کثیری در کنار آنها به مبارزه با طاغوت برخواستند و پیامبران برای بسیج توده های مردم حضور پیدا کردند و در این راه هم در طول تاریخ جمعیت‌های زیادی با پیامبران همرانی کردند.

مدرسی با اشاره به ویژگی افراد همراه پیامبران بیان کرد: این افراد از لحاظ روحی احساس سستی نمی‌کردند و سستی را به وجود خودشان راه نمی‌دادند، آدم‌های قوی بودند و از لحاظ روحی احساس کمبود نمی کردند و سختی‌ها بر آن‌ها عارض نمی‌شد و حتی اگر مشکلات بر زندگی آن‌ها فشار وارد می کرد، آنها از مسیر کنار نمی رفتند.

وی ادامه داد: انسانهایی که به مبارزه با طاغوت می پردازند، از لحاظ روحی استوارند و احساس ناتوانی ندارند و زمانی که ملامتی که به آنها می رسد، دنبال سازش، خودفروشی، وطن فروشی و کشور فروشی نیستند و در کار ها نیز امروز و فردا نمی کنند.

مدرسی بیان کرد: این افراد شانه خم نمی کنند تا بار ظلم بر شانه آنها فرود آید و بر این اساس سه ویژگی شاخص را قرآن کریم در این آیات بیان می کند که این افراد از لحاظ روحی انسان های استوارند، احساس نمی کنند کم دارند و همیشه احساس قدرت و توان دارند، هر چقدر هم سختی بر آنها وارد شود خود را ناتوان نمی بینند و تن به ذلت نمی دهد و خداوند اینها را بسیار دوست دارد.

وی اظهار داشت: شجره طیبه بسیج این ویژگی را کاملاً در خود نهادینه کرده است، هم از لحاظ روحی کم نمی آورد، هم از لحاظ امکانات در اقل امکانات بیشترین حرکت و دستاورد را برای خودش ثبت می‌کند همچنان که ما در دوران دفاع مقدس و دفاع از کشور، انقلاب و در هوشیاری مقابل فتنه‌ها دیدیم.

قائم مقام شورای حوزه های علمیه استان یزد ادامه داد: در آیه بعد قرآن بیان می شود اینها همیشه ارتباطشان با خداوند قوی است و باز هم می‌گویند خدایا ما کم کاری کردیم و آنگونه که باید و شاید هنوز نتوانستیم دین خودمان را به اسلام، قرآن، کشور، شهدا و ارزش های اسلامی وفا و ادا کنیم. خودشان را همیشه مقصر می بینند نه اینکه خودشان را طلبکار جامعه ببینند.

مدرسی عنوان کرد: از این آیات استفاده می شود که ایمان به خدا سرچشمه مقاومت است و تعداد مجاهدان عالم و عارف به خدا زیاد است بنابراین نباید احساس کنیم که نیرو کم داریم و مشکلات هم نباید باعث سستی و ضعف شود بلکه باید عامل حرکت و تلاش شوند و این مشکلات و ناملایمات و این تحریم ها نباید ما را وادار به تسلیم کند.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که ما باید روی پای خودمان بایستیم و در مقابل یک جبهه فکری دیگری باید بصیرت داشته باشیم و در مقابل این مشکلات نباید دستمان را به طرف دیگری دراز کنیم هم از همین آیات شریفه برگرفته شده است.

مدرسی اظهار داشت: مشکلات و ناملایمت هایی که از طرف دشمن بر ما وارد می شود افراد با ایمان را وادار به تسلیم نمی کند اینها را وادار به مقاومت بیشتر و حرکت توفنده تر و پوینده تر می کند و نکته دیگر این است که این آیه بیان می کند که خداوند صابرین را دوست دارد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر یکی از عوامل شکست هر فرهنگی این است که انسان مغرور شود. این استغفاری که در این آیات بیان می شود یعنی مغرور نشوید و همچنان احساس کاستی داشته باشید از لحاظ تلاش و عملکردی و احساس کنید هنوز کم گذاشته اید و بیشتر تلاش کنید و اگر این چنین شد نصرت و پیروزی نیز شامل می شود.

مدرسی با اشاره به نزدیک شدن سالگرد شهادت شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: او به عنوان سرآمد بسیجیان، به عنوان یکی از افراد شاخص بسیجی احساس کمبود امکانات مادی هم در زندگی سیاسی و اجتماعی اش نداشت و الگویی تمام عیار برای بسیج و بسیجیان است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..