مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت یزد خبر داد

بانک اطلاعات دستگاه‌های مشمول بازرسی ادواری آسانسور تهیه می‌شود

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ضمن تشریح مصوبات ششمین جلسه شورای فنی استان، از تهیه بانک اطلاعاتی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و ساختمان‌های مشمول بازرسی ادواری آسانسور خبر داد.

«محمد رضا بشیری» با اشاره به برگزاری ویدئو کنفرانسی ششمین جلسه شورای فنی استان، گفت: با توجه به مصوبه شورای فنی برای همه قراردادهایی که مدت پیمان آنها بیش از دو ماه باشد با توجه به نوسانات بازار پیش‌بینی تعدیل نرخ پیمان الزامی است.

وی با اشاره به دستور کار پیگیری مصوبات شورای فنی استان، گفت: در خصوص طرح شبکه جمع آوری فاضلاب روستای آسفیج شهرستان بهاباد و با توجه به اعلام شرکت آب و فاضلاب استان مبنی بر پیشرفت فیزیکی لوله‌گذاری شبکه جمع آوری فاضلاب روستاهای آسفیج و زیرکوئیه به میزان ۸۸ درصد و تداخل نداشتن اجرای آن با شبکه توزیع گاز بر تسریع در اجرای شبکه گاز و بهره برداری آن تاکید شد.

وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای فنی استان در خصوص حل مشکل پارکینگ تالار مرکزی یزد و با توجه به صورتجلسه فی مابین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار یزد، گفت: مقرر شد پیگیری تشکیل جلسه‌ای با محوریت دفتر فنی استانداری و با حضور ادارات ذیربط صورت گیرد و نتیجه به دبیرخانه شورای فنی استان ارسال شود.

وی ضرورت بازرسی ادواری آسانسور جهت جلوگیری از بروز حوادث و سوانح احتمالی را یادآور شد و گفت: اداره کل استاندارد استان لیست تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مشمول، همچنین تعداد ساختمان‌های دارای آسانسور، آخرین بازدید و گواهی استاندارد اخذ شده مالکین را در قالب یک بانک اطلاعاتی تهیه خواهد کرد.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار کرد: در راستای حل مشکل طرح مسکن مهر ابرکوه و طی جلسات متعددی که دفتر فنی استانداری با شهرداری برگزار شده است نیز مقرر شد شهرداری ابرکوه به ساماندهی قنوات مجاور طرح بپردازد و دفتر فنی استانداری گزارش آخرین اقدامات صورت گرفته را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال کند.

بشیری با اشاره به ضرورت وجود چک لیست مشترک کنترل اجرای عملیات زیرسازی و روسازی راه و همچنین کنترل کارخانجات آسفالت از معدن، قسمت‌های مختلف کارخانه وضعیت اپراتوری تولید و اجرای آسفالت، خاطرنشان کرد: در همین راستا ضمن برگزاری جلسه‌ای با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با حضور دفتر فنی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، چک لیست واحدی برای کلیه دستگاه‌های اجرایی تهیه شده و تخصیص اعتبار دستگاه‌ها منوط به ارسال چنین مدارکی شد.

وی همچنین ضمن تاکید بر انجام مطالعات لازم در زمینه مقدار تراشه آسفالت شهرداری یزد و مکان‌یابی جهت دپو تراشه‌های آسفالت به منظور استفاده در تولید آسفالت بازیافتی، عنوان کرد: دفتر فنی استانداری ضمن هماهنگی با شهرداری یزد نتیجه را به دبیرخانه شورای فنی استان ارسال کند.

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بشیری افزود: با عنایت به مصوبه شورای فنی استان مقرر شد در جلسه بعدی شورای فنی طرح ساماندهی شن و ماسه توسط دفتر فنی استانداری و انجمن شن و ماسه استان ارائه شود ضمن اینکه سامان دهی صنایع آجر و بلوک طبق همین طرح سامان دهی شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..