مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

برنامه‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد برون‌سپاری می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه با موازی کاری در برنامه های فرهنگی مخالف هستیم، گفت: تلاش ما برون سپاری برنامه های فرهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر استان است.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، در برنامه زنده اینستاگرامی با عنوان وقت دیدار در پاسخ به سئوالی در مورد راهکار سازمان تبلیغات اسلامی برای ایجاد انسجام و وحدت میان هیئت‌های مذهبی استان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین راهکارها در این زمینه را نزدیک‌تر شدن قلوب مدیران هیئت‌ها می‌دانم.

وی بیان کرد: وقتی مدیران هیئات مذهبی استان، اعم از سنتی و محفلی بتوانند کنار هم قرار بگیرند و به این اعتقاد برسند که همه آنها زیر چتر امام حسین (ع) هستند و به ضرورت کار جبهه ای و شبکه سازی پی ببرند، به طور قطع خروجی برنامه‌های هیئتی آنها، بیش از این خواهد بود.

نجیمی تاکید کرد: این انسجام، فرهنگ سازی نیاز دارد و همه باید به فهم مشترک در این زمینه برسند و به طور قطع با فشار و دستورالعمل نمی توان نهادهای مردمی را به یکدیگر نزدیک کرد بلکه باید با همدلی و وفاق این فهم مشترک را ایجاد کرد و به تبع آن به اهداف مشترک رسید.

وی در پاسخ به سئوالی به زمان پایان یافتن تعطیلی مساجد، عنوان کرد: تعطیلی مساجد بر اساس مصاحبه ای که استاندار یزد در شب میلاد حضرت رسول انجام دادند، انجام شد و پس از آن نیز مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در این زمینه اقدام کردند و برای بازگشایی مساجد، در انتظار نظر این ستاد هستیم.

نجیمی در پاسخ به انتقاد یکی از شهروندان یزدی در مورد عدم توانمندی برخی نیروهای سازمان تبلیغات و عدم پاسخگویی مناسب آنها به ارباب رجوع عنوان کرد: رویکرد ما در سازمان تبلیغات این است که دوستانی که توان همراهی نداشته باشند، در سنگرهای دیگری مشغول به کار شوند.

وی در مورد فعالیت امام جماعت مدارس نیز بیان کرد: مظلوم‌ترین بخش کارهای تبلیغی مدارس هستند و با وجود اینکه بهترین مخاطبان ما در مدارس هستند و بهترین و زبده ترین طلاب باید برای حضور در مدارس انتخاب شوند، به نظر می‌رسد عزمی برای استفاده از توان طلاب در این زمینه نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: برنامه ریزی‌های خوبی در این زمینه انجام شد که بخشی از آن یعنی توانمندسازی، تشویق و ترغیب طلاب و پشتیبانی از آنها بر عهده سازمان تبلیغات است و بخشی از کار یعنی فراهم کردن زیرساخت‌ها و حمایت‌های مالی باید توسط آموزش و پرورش انجام شود که متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

نجیمی ادامه داد: امسال برنامه ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های بسیار خوبی داشتیم اما شیوع کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، سبب شد این برنامه ها محقق نشود اما ایمان داریم که مدارس بهترین مرکز برای نقش آفرینی روحانیت است و تلاش ما این است که قدم های شایسته ای در مدارس برداریم.

وی در مورد موازی کاری برنامه های فرهنگی در برخی شهرستانهای استان یزد نیز بیان کرد: تلاش ما برون سپاری برنامه های فرهنگی و سپردن کار به بچه های فعال فرهنگی، هیئت ها، مساجد، کانونهای مساجد و … است و اگر از طرف سازمانی ها در تمام شهرستانها کوتاهی و بی سلیقگی مشاهده می‌شود، با ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستانها یا اداره کل در استان در میان بگذارند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..