برنامه‌های هفته ملی مبارزه با دیابت یزد به ‌صورت مجازی برگزار می شود

مدیر مرکز تحقیقات و درمان دیابت یزد: امسال به علت شیوع بیماری کرونا برنامه‌های هفته ملی مبارزه با دیابت به‌ صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا آقایی میبدی با اشاره به آغاز هفته ملی مبارزه با دیابت از ۲۴ الی ۳۰ آبان ماه است، گفت: شعار امسال هفته ملی مبارزه با دیابت پرستاران در دنیای دیابت تغییر ایجاد می‌کنند است.

 

وی افزود: در دیابت نقش پرستاران برجسته است، چون هم باید آموزش‌های مختلفی را به مردم بدهند و هم اینکه بحث پیگیری درمان را در دستور کار خود داشته باشند.

 

مدیر مرکز تحقیقات و درمان دیابت یزد به ایجاد اولین مرکز مشاوره و تحرک بدنی در استان یزد اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله این مرکز بعد از پایان کرونا بتواند فعالیت خود را به‌صورت جدی در استان آغاز کند.

 

آقایی میبدی ادامه داد: در مرکز مشاوره و تحرک بدنی کلیه افرادی که چاقی، اضافه‌وزن یا پیش دیابتی هستند، نسخه ورزشی دریافت کنند تا بتوانند از بیماری‌های بعدی جلوگیری کنند.

 

مدیر مرکز تحقیقات و درمان دیابت یزد با اشاره به اینکه در این هفته خط آموزش آنلاین و مشاوره دیابت با عنوان “دیابت سلام” از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعالیت خواهد کرد، اظهار داشت: کلینیک تخصصی طب سنتی و دیابت از این هفته هر روزه در استان یزد فعالیت خواهد کرد تا شهروندان اطلاعات بیشتری را از طب سنتی و دیابت داشته و برای درمان خود از آن بهره‌مند شوند.

 

هفته ملی مبارزه با دیابت از ۲۴ الی ۳۰ آبان ماه است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..