کتابخانه‌های مهریز به مرکز اطلاع‌رسانی مجهز شد

no-thumbs

۱۲ باب کتابخانه شهرستان مهریز به مرکز اطلاع‌رسانی و کافی‌نت مناسب مجهز شد.

به گزارش یزدی نیوز، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز گفت: برای اعضا و تمامی علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ۱۲ باب کتابخانه زیرپوشش این اداره در حوزه شهری و روستا‌های بخش مرکزی به مرکز اطلاع‌رسانی و کافی‌نت مناسب مجهز شد.

سعید قریشی افزود: افراد برای پیگیری نیاز‌های فرهنگی و علمی از اینترنت پرسرعت و ارزانی که در محیط کتابخانه‌ها فراهم است برای جست و جوی مقاله‌های علمی پژوهشی و سایر فعالیت‌های الکترونیکی در فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که شاهد موج سوم شیوع ویروس کرونا در شهرستان هستیم، مردم مهریز و جوانان باید بیش از گذشته از فضای مجای و برخط (آنلاین) برای ارتقای علمی و فرهنگی خود در بخش‌های مختلف با رعایت نکات بهداستی و فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده کنند، ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای بهره‌گیری از فضای مجازی در حوزه کتابخوانی از جمله محور برنامه‌هاست.

این مسوول فرهنگی با بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۵۰ هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف در تمامی کتابخانه‌های زیرپوشش شهرستان به خصوص بخش کودک و نوجوان برای استفاده و دسترسی راحت پنج هزار و ۶۵۰ عضو و سایر علاقه‌مندان به صورت فعال وجود دارد.

به گفته قریشی به مناسبت این هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با استفاده از فضا‌های مجازی و بخشی حضوری طبق مقررت با همکاری اعضا و سایر نهاد‌های منطقه برگزار می‌شود که اهم آن‌ها ترویج فرهنگ مطالعه، دیدار با مسوولان، برگزاری مسابقات و تجلیل از کتابداران است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از سوی خیران و علاقه‌مندان به فرهنگ مکتوب در شهر و روستا‌های مهریز برای تامین و اهدای کتاب مورد نیاز و همکاری در ساخت و ساز و اجرای طرح‌های عمرانی هزینه شد که این روند امسال با قوت ادامه دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..