استاندار یزد:

نخستین بیمارستان بحران کشور در یزد راه‌اندازی می‌شود

استاندار یزد از راه اندازی نخستین بیمارستان بحران کشور تا سه ماه آینده در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی  در نشستی خبری با اشاره به اینکه راه اندازی بیمارستان بحران از چندی پیش در استان یزد پیگیری شده است، اظهار داشت: تلاش ما بهره برداری از این بیمارستان ظرف دو تا سه ماه آینده است.

استاندار یزد عنوان کرد: این بیمارستان نخستین بیمارستان بحران است که در سطح کشور راه اندازی می شود.

طالبی بیان کرد: در ابتدای کار، پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای احداث این بیمارستان ۱۰ میلیارد تومان بود اما با احساس نیاز به استحکام بنا، این مبلغ افزایش یافت که خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین اعتبار آن نداریم.

استاندار یزد عنوان کرد: این بیمارستان موقت است و هدف گذاری انجام شده بر اساس ۲۰۰ تخت بوده است.

وی در مورد اعمال محدودیت های کرونایی در یزد نیز اظهار داشت: آخرین تقسیم بندی کشور توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا به سه دسته استانهای زرد، نارنجی و قرمز انجام و اعلام خواهد و محدودیت های جدید بر این اساس تعیین و اعمال می شود.

طالبی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد رسیدگی به بیماران در بیمارستانها عنوان کرد: حجم مراجعه و پذیرش در بیمارستانهای یزد بسیار بالاست و کادر درمان نیز تمام توان خود را برای رسیدگی به بیماران به کار گرفته اما امیدواریم با ثبات آمار بیماران، شاهد رسیدگی بیشتر به افراد بستری و سایر مراجعان به بیمارستانها باشیم.

استاندار یزد در مورد دستگاه اکسیژن ساز نیز بیان کرد: این کمبود در برخی بیمارستانها به شدت وجود داشت که با خریداری دستگاه و نصب آنها مشکل برطرف شده ضمن اینکه اکسیژن مایع هم برای بیمارستانها تامین شده است.

وی در مورد تعطیلی اصناف نیز بیان کرد: تلاش ما این است که علاوه بر تسهیلات ملی، تسهیلات قرض الحسنه استانی نیز برای اصناف در نظر بگیریم و تا حدی بتوانیم آسیب های اقتصادی وارد شده به آنها در پی اعمال محدودیت ها را جبران کنیم.

طالبی یادآور شد: همچنین برای آسیب دیدگان اقتصادی حوزه گردشگری نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده و در حال برنامه ریزی در این زمینه هستیم.

وی در مورد آسیب هایی که به هنرمندان وارد شده نیز تاکید کرد: هنرمندان درخواستهای خود را ارائه کنند و ما تلاش می کنیم هم از طریق دستگاه های مرتبط نظیر ارشاد و هم به طور مستقیم از طریق استانداری مسائل آنها را پیگیری کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..