آغاز غربالگری خانه به خانه در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد: غربالگری خانه به خانه از فردا در شهر یزد آغاز شده و در روز‌های آینده در سایر شهر‌های استان برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر دهقانی اظهار داشت: با توجه به اینکه انتقال بیماری هم اکنون در خانواده‌ها بوده و ابتلا به صورت خانوادگی است، گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری از فردا آغاز می‌شود.

وی این طرح را با هدف «هر خانه یک بسیج سلامت» عنوان کرد و افزود: در این طرح سه بحث نظارت، مراقبت و حمایت را دنبال می‌کنیم. بحث تشدید نظارت بر پروتکل‌ها را در بلوک بندی ۹ منطقه استان با هماهنگی حوزه مقاومت بسیج سپاه، شهرداری، بسیج محلات، مساجد و نیرو‌ها و پایگاه‌های بهداشتی پیگیری خواهیم کرد.

دهقانی گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در محلات، غربالگری خانه ها، اطلاع از خانواده‌ها و آموزش و اطلاع رسانی با کمک همه دستگاه‌های درگیر و با محوریت فرمانداری یزد انجام می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره جنبه حمایتی این طرح خاطرنشان ساخت: خانواده‌های کرونایی باید تحت حمایت اجتماعی قرار گیرند تا کمتر در سطح شهر تردد کنند و فقط برای خدمات پزشکی تردد داشته باشند.

وی از اجرای این طرح در شهرستان‌ها از اواسط یا آخر هفته خبر داد و تأکید کرد: این طرح پیش از آنکه در سطح کشور اعلام شود، در یزد به عنوان پایلوت آغاز خواهد شد. هم اکنون فاز اجرایی انجام شده و ان شاء الله از فردا در یزد شروع می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..