مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مطرح کرد:

برگزاری جشنواره عکس، پوستر و تصویرسازی کرونا و آسیب‌های اجتماعی ‌در یزد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اعلام خبر برگزاری جشنواره عکس، پوستر و تصویرسازی کرونا و آسیب‌های اجتماعی به همت این اداره‌کل، گفت: هنر و هنرمند می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر جامعه داشته باشد ‌و اگر بتوانیم هنر را مردمی‌تر کنیم خروجی بهتری را در حوزه‌های مختلف پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش اداره یزدی نیوز “حمید عزیزیان” مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اعلام خبر برگزاری جشنواره عکس، پوستر و تصویرسازی کرونا و آسیب‌های اجتماعی به همت این اداره‌کل، گفت: ‌اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قصد برگزاری این جشنواره‌ با همکاری جمعی از نهادهای فرهنگی استان در بخش دولتی و خصوصی به منظور پویایی فرهنگ و هنر و دلگرمی هنرمندان کشور و استان را دارد.
عزیزیان ادامه داد: دلیل انتخاب این موضوع به کارگیری ابزار هنر در جهت رفع موضوع کرونا و آسیب‌های اجتماعی و اپیدمی ای که رخ داده، است ‌و همچنین یکی از اهداف جدی ما درگیر کردن بیشتر هنرمندان در فعالیت های اجتماعی است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: هنرمند توانسته است در جوامع مختلف با توجه به مسائلی که رخ داده تاثیرگزار باشد و می‌تواند در این موضوع هم کمک کند تا به این شرایط با نگاهی هنری بیشتر به هدفی که ایمنی انسان هاست نزدیک‌تر شویم.
‌وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اطلاع رسانی که در بخش‌های مختلف جشنواره کرونا و آسیب های اجتماعی انجام می‌شود و با سپاس از تمام کسانی که ما را همراهی و حمایت کرده اند، امیدواریم در پایان جشنواره با توجه به آثار و زحمات هنرمندان تاثیرات خوبی را در رفتارهای بهداشتی و اجتماعی و بدنه‌ اجتماع دریافت کنیم زیرا قصد داریم تاثیر هنر و هنرمند بر اجتماع و رفتارهای اجتماعی را نشان دهیم.
عزیزان در رابطه با تاثیر برگزاری این جشنواره بر جامعه گفت: هنر و هنرمند می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر جامعه داشته باشد، مانند یک فیلم‌ساز که با ساخت فیلمش می‌تواند روند جامعه ای را عوض کند یا یک موسیقی‌دان یک آهنگی را، ملودی را بسازد و این می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد، قطعا یک عکاس ‌نیز می‌تواند عکسی را بگیرد که تاثیرات خاصی را داشته باشد یا یک طراح گرافیک با طراحی یک پوستر، یک انیماتور، تصویرسازی می تواند تاثیر روانی خاصی بر جامعه داشته باشد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: قصد و نیت ما درگیر کردن فضای هنر با جامعه است، با توجه به اینکه فاصله بین‌مان زیاد شده است اگر بتوانیم هنر را مردمی تر و فضا ر‌ا به هم نزدیک‌تر کنیم خروجی بهتری را در حوزه‌های مختلف پیش رو خواهیم داشت.
وی افزود: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ‌استانداری در راستای وظایف ذاتی خود ماموریت دائمی سیاست‌گذاری و نظارت مستمر بر فعالیت‌های اجتماعی دستگاه ها را دارد و علاوه بر آن حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و جلب مشارکت مردم و تشکل‌های مردم نهاد در تحقق اهداف دولت و کشور است که همواره تلاش داریم این اقدامات تاثیرگذار و در جهت ارتقا شاخص اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی ادامه داشته باشد.
عزیزیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان افراد جامعه و مدافع حقوق هنر و هنرمندان در کشور باشیم و تلاش کنیم که فضا را برای کارهای هنری در ‌ایران اسلامی و شهر تاریخی یزد مطلوب تر کنیم و امیدواریم به جمع بندی خوبی برسیم و خستگی تمام کارها و همه پیگیری‌های جشنواره عکس، پوستر و تصویرسازی کرونا و آسیب های اجتماعی با حضور آثار هنرمندان شاخص رفع شود و گامی برای ‌برگزاری جشنواره‌های دیگر مرتبط با این موضوع باشد، ‌البته در تلاش برای چاپ کتابی با این موضوع با آثار هنرمندان شرکت کننده در جشنواره نیز هستیم.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..