رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد:

ریزش نرخ دلار ادامه یابد، هفته دیگر ارزانی داریم

no-thumbs

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد از کاهش قیمت‌های هفته آینده به شرط تداوم ریزش نرخ دلار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت‌های بازار میوه نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

«حسین مشرف» از افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌های بازار میوه نسبت به هفته گذشته در یزد خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه این افزایش قیمت‌ها سراسری بوده و ناچار هستیم برای هماهنگی با قیمت‌ها در تمام کشور، نرخ برخی اقلام میوه را گران کنیم.

مشرف از تاثیر صادرات تمام اقلام بر افزایش قیمت‌ها خبر داد و گفت: متاسفانه در این ایام با وجود فراوانی میوه و نبود هیچ کمبودی در بازار، صادرات برای تمام اقلام شامل میوه‌های پاییزه، سیب درختی و گوجه فرنگی را شاهد هستیم که بر بازار میوه تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان این که ریزش نرخ دلار قطعاً بر کاهش قیمت‌های بازار میوه موثر است، گفت: اگر کاهش قیمت دلار همچنان تداوم یابد و تا هفته دیگر این روند ادامه پیدا کند، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار میوه نیز خواهیم بود.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار از افزایش قیمت سبزیجات در یزد خبر داد و گفت: علت افزایش قیمت‌ها در این بخش به خاطر کاهش کشت سبزیجات و تمایل کمتر کشاورزان به این امر به علت گرانی اقلام اولیه و همچنین اتمام برداشت محصول از یک منطقه بوده است به طوری که اکنون هر کیلوگرم سبزی خوردن ۵۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم سبزی خورشتی ۴۲۰۰ تومان در میادین میوهو تره‌بار عرضه می‏‌شود.

وی افزود: این نرخ برای هر کیلوگرم سبزیجات آماده خوردنی و خورشتی به ترتیب ۲۱ هزار تومان و ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

این مسئول در مورد قیمت‌ برخی اقلام میوه در میادین نیز تصریح کرد: متاسفانه امسال به علت صادرات و سرمازدگی شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی هستیم، که این روند تا دو هفته آینده تداوم دارد و هر کیلوگرم از این محصول، بین ۴ تا ۱۱ هزار تومان در میادین عرضه می‎شود.

وی با بیان این که هر کیلوگرم سیب‌زمینی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان عرضه می‎شود، گفت: قیمت هر کیلوگرم پیاز نیز بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و انواع بادمجان بین ۲۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان عرضه می‎شود.

وی در مورد قیمت پرتقال به عنوان میوه پاییزه هم تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم پرتقال جیرفت از ۴ تا ۱۱ هزار تومان، پرتقال واشنگتنی از ۸ تا ۱۲ هزار تومان و پرتقال معمولی نیز از ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‎شود.

مشرف در پایان نیز اضافه کرد: هر کیلوگرم سیب درختی قرمز بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم سیب‌ زرد نیز بین ۶ تا ۱۲ هزار تومان در میادین مویه و تره بار یزد عرضه می‎شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..