فرماندار یزد:

دفن اموات کرونایی یزد تنها در آرامستان “خلدبرین” مجاز است

فرماندار یزد تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تیم تدفین، دفن تمام متوفیانی که علت فوتشان کرونا قید می‎شود، تنها در آرامستان اصلی شهر یزد مجاز است.

اخیراً برخی محافل و افراد از دفن برخی متوفیان کرونایی شهرستان یزد در بعضی از آرامستانهای غیر از آرامستان اصلی شهر یزد یعنی خلدبرین و برخلاف مصوبه ستاد استانی کرونا گلایه کرده‌اند ولی فرماندار یزد اکیداً این موضوع را رد می‌کند.

در این رابطه، برخی شهروندان یزدی در تماس با خبرنگار ایسنا از تدفین مرده‌های کرونایی در آرامستان‌های روستاهایی مانند محمد آباد یزد نیو حتی برگزاری مراسم عزاداری بدون هیچ محدودیتی خبر داده‌اند که «سیدمحمد رستگاری» در واکنش به این مطالب در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس مصوبه ستاد استانی کرونا، تمام افرادی که علت فوت آنان، کرونا قید شده باشد حتی اگر مربوط به روستاهای شهرستان یزد باشند باید در آرامستان اصلی شهر یزد یعنی خلدبرین به خاک سپرده شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته ممکن است فردی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری باشد اما از نظر ابتلا به این بیماری پس از دوره ۱۴ روزه بهبود یافته ولی بر اثر ایست قلبی یا مشکلات دیگر از دنیا برود که طبیعتا این قبیل افراد، کرونایی محسوب نمی‌شوند و همانند سایر اموات در دیگر آرامستان‌ها قابل تدفین هستند.

فرماندار تاکید کرد: در ابتدا تنها شهر شاهدیه در شهرستان یزد مشمول مصوبه ستاد کرونای استان نبود که به دلیل آلودگی‌های مربوط به دفن اموات کرونایی، با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی، شاهدیه نیز مشمول این مصوبه شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..