تاکنون موردی از آنفلوآنزا در استان یزد گزارش نشده است

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد ضمن اعلام خبر توزیع ۱۸ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در استان، گفت: تاکنون موردی از آنفلوانزا در استان یزد گزارش نشده است.

دکتر «مسعود شریفی» در این باره تصریح کرد: از هفتم مهرماه ایمن‌سازی علیه ویروس آنفلوآنزا در استان آغاز و تاکنون ۱۸ هزار دوز واکسن آنفلوانزا به افراد واجد شرایط در استان تزریق شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، هشت هزار دوز به خانم‌های باردار، چهار هزار و ۵۰۰ دوز به کارکنان شاغل در حوزه‌های بهداشت و درمان در بخش‌های دولتی، خصوصی و خیریه، سه هزار و ۵۰۰ دوز به افراد مبتلا به بیماری‌های خاص، یک‌هزار دوز به سالمندان ساکن در آسایشگاه ها و هزار دوز به جانبازان تزریق شده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی یزد افزود: خانم‌های باردار، سالمندان، بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص از قبیل سرطان، دیالیز، تالاسمی، پیوند و مبتلایان به تالاسمی گروه های پرخطر دریافت واکسن انفلوانزا هستند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون مورد آزمایشگاهی ثابت شده‌ای از ابتلا به آنفلوانزا در استان گزارش نشده است ولی با این وجود، دور جدید توزیع واکسن آنفلوانزا در استان شروع شده و تا ۱۰ روز آینده، افراد واجد شرایط می‌توانند به مراکز بهداشتی جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

به نقل از وبدا یزد، دکتر شریفی تاکید کرد: واکسن آنفلوانزا ایمنی در برابر کرونا ویروس در افراد ایجاد نمی‌کند و مهم ترین راه پیشگیری از ابتلا به این دو بیماری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در سطح شهر است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..