تمدید استفاده از طرح مشاغل خانگی تا پایان آبان ماه

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، از اعطای تسهیلات به فعالان حوزه مشاغل خانگی استان یزد خبر داد.

به گزارش  یزدی نیوز، عماد تشکری در نشستی با فاطمه سعادت جو سرپرست جهاد دانشگاهی استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش مشاغل خانگی گفت: آگاهی و شناخت کافی نداشتن افراد جامعه از ظرفیت‌های مشاغل خانگی باعث شده است این مشاغل مورد استقبال قرار نگیرد.تمدید استفاده از طرح مشاغل خانگی تا پایان آبان ماه
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک فرصت مناسب برای معرفی مشاغلی است که همه افراد جامعه به ویژه بانوان جویای کار می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و از این طریق برای خود و خانواده درآمدزایی کنند.
وی گفت: باید با بهره گیری از رسانه‌های استان این طرح و شرایط آن را به اطلاع مردم شریف استان برسانیم و با کمک جهاد دانشگاهی مهارت آموزی را به صورت علمی پیگیری کنیم.
عماد تشکری با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در این طرح افزود : متقاضیانی که تمایل دارند از این طرح استفاده کنند تا پایان آبان ماه می‌تواند به سامانه mkh.mcls.gov.ir مراجعه کنند و جهت مشاوره با جهاد دانشگاهی استان تماس بگیرند.
وی مدرک گرایی بدون مهارت را مشکل اساسی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از مشاغل خانگی و صنعتی وجود دارد که با توجه به مهارت نداشتن افراد جویای کار بدون متصدی مانده است.

عماد تشکری با بیان اینکه در سال جاری بودجه این تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان ۴۲ میلیارد ریال است گفت: همانند سال گذشته بانک‌ها هر کدام با سهمیه ۲۱ میلیارد ریال این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

از ابتدای سال ۹۷ تاکنون چهار هزار و ۳۰ مجوز مستقل و ۴۶ مجوز پشتیبان در زمینه مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

در این مدت به هزار و ۷۵۲ طرح مبلغ ۲۱۵۴۸۲ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده و این تسهیلات توانسته برای دو هزار و ۳۵ نفر ایجاد اشتغال کند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..