سرگردانی سرمایه‌های استان یزد

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: مردم استان یزد دارای سرمایه‌های زیادی هستند که این سرمایه‌ها در سرگردانی قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوز، عماد تشکری در دیدار اعضای اتحادیه تعاونی‌های صادرکننده استان گفت: سرمایه‌های سرگردان در بورس، دلار، سکه و … در چرخش است که در بسیاری از مواقع مردم سرمایه خود را از دست می‌دهند.

وی اتحادیه تعاونی‌های را مکمل شرکت‌های تعاونی دانست و افزود: اتحادیه‌ها می‌توانند نواقص شرکت‌های تعاونی را مرتفع سازند و با یکپارچه سازی و هماهنگی بین شرکت‌های تعاونی در رسته‌های مشابه باعث رونق و همچنین صادرات محصولات تعاونی‌ها به خارج از کشور شوند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر لزوم استفاده از فرصت‌های ایجاد شده در سال آخر دولت تأکید کرد: در گذشته تمامی افرادی که در یک شرکت تعاونی عضو بودند با هر آورده ای، دارای یک حق رای بودند، اما با وجود شرکت تعاونی‌ها جدید افرادی که سرمایه کلان وارد شرکت می‌کنند ۵۱ درصد کرسی هئیت مدیره دارند و سهامداران خرد نیز می‌توانند تا ۳۵ درصد در هیت مدیره کرسی داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود این نوع از شرکت تعاونی‌ها می‌توان از سرمایه‌های خرد نیز استفاده کرد و مردم را در پروژه‌های مختلف سهیم کرد.

تشکری با اشاره به اینکه ساخت مسکن کارگری به اتاق تعاون استان واگذار شده است، گفت: اتحادیه تعاونی‌ها می‌تواند در ساخت مسکن کارگری یاری گر اتاق تعاون باشد و نقش ایفا کند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر همکاری اتاق تعاون با اتحادیه تاکید کرد و گفت: با نگاه و مدیریت جدیدی که در اتاق تعاون استان به وجود آمده است، امید داریم اتاق تعاون با قدرت در بخش تعاون فعالیت کند و با استفاده از خرد جمعی و پتانسیل تعاونی‌های استان جایگاه اتاق را ارتقا بخشند.

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..