دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد:

صنعت گردشگری حداقل تا ۲ سال دیگر به موقعیت سال قبل باز نمی‌گردد

دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد با ابراز نگرانی از شرایط حاکم بر صنعت گردشگری به دلیل شیوع کرونا گفت: این صنعت حداقل تا دو سال دیگر به موقعیت سال قبل باز نمی گردد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدمهدی شرافت،  در جلسه کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد، با ابراز نگرانی از شرایط حاکم بر جامعه در پی شیوع ویروس کرونا، پیامدهای اقتصادی و تأثیر آن بر جامعه به ویژه در حوزه گردشگری را شدید توصیف کرد و خواستار بازنشانی و بازتعریف جایگاه کانون تفکر گردشگری بر مبنای دیدگاه‌ها و برنامه‌های این کانون در آینده برای کمک کانون تفکر به برون رفت از این معضلات شد تا زمینه حضور جدی‌تر و اثرگذاری بیشتر این کانون فراهم شود.

وی با اشاره به سخنان پرفسور جعفری استاد گردشگری دانشگاه ویسکانسن آمریکا در استارتاپ گردشگری یکی از دانشگاه‌های یزد بیان کرد: در حوزه فرهنگ گردشگری تعریف نادرستی از توریسم شده است و توریسم بحث سفر است و نه گردشگری و گردشگری مجزا از توریسم است که این تعریف نادرست باعث سو تفاهم‌هایی در این حوزه شده است.

دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد با بیان اینکه تصویری از دوران پساکرونا وجود ندارد و ابعاد این بیماری نامشخص است، خواستار مدیریت وضع موجود شد و ابراز امیدواری کرد: پس از کرونا آرامشی در جامعه برقرار شود و درس‌هایی که از این دوران گرفته شده مورد استفاده قرارگیرد.

وی با استناد به اینکه در کشور چین آمار سفرهای داخلی، ۱۰ برابر سفرهای خارجی است، اظهار داشت: این سیاست خاصی نیست و همه کشورها آن را اعمال می‌کنند بنابراین باید با برنامه ریزی، سفرهای داخلی خود را تقویت کنیم.

شرافت با تاکید بر اینکه تغییرات اقلیمی به تدریج خود را برجهان حاکم می‌کند، برای آینده گردشگری خواستار گسترش آموزش‌های مربوطه توسط مراجع دانشگاهی و آموزشی شد تا برنامه ریزی های سفر منطبق بر شرایط و تغییرات اقلیمی هر منطقه باشد.

شرافت گفت: یزد به زودی به عنوان پایلوت گردشگری در بعد گردشگری هوشمند قلمداد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استنباط می‌شود که دولت در برخورد با اولین مشکل بزرگ، پشت گردشگری را خالی کرده است، این سوال را مطرح کرد که آیا واقعاً راه حلی برای گردشگری در آینده وجود دارد؟ گردشگری همچون ماهی و گردشگران آب برای این ماهی هستند. وقتی آب نباشد حیات ماهی امکان و معنا ندارد و آنچه اینک از قرائن بر می‌آید، تا آینده‌ای قابل رصد، حضور گردشگران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که در این اوضاع، آیا نیازی به گردشگری در آینده وجود دارد یا با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، بدون سفر هم می‌توان از منافع سفر بهره برد و آیا یزد می‌تواند در بازار آینده گردشگری سهم داشته باشد؟

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..