برطرف کردن نیاز بیمارستان‌ها اولویت برنامه‌های ستاد مواسات استان یزد

دبیر ستاد مواسات استان یزد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ،برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها در اولویت برنامه‌های ستاد مواسات استان یزد قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز محمد شجاعان افزود: در نشست ستاد مواسات استان یزد، قرار شد با کمک‌های خیران برای رفع نیاز‌های بیمارستان‌ها وهمچنین با تهیه بسته‌های معیشتی برای یاری رساندن به آسیب دیدگان از کرونا اقدام شود.

وفایی نسب، معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به ۹۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، گفت: با توجه به این ظرفیت زیاد، با کمبود اکسیژن روبرو هستیم و مهمترین نیاز بیمارستان‌ها تامین دستگاه اکسیژن ساز است.

نماینده ولی وفقیه در استان یزد نیز در این نشست گفت: تامین نیاز‌های بیمارستان‌ها و ایجاد یک آسایشگاه برای گذراندن دوران نقاهت بیماران و همچنین در نظر گرفتن محلی برای آموزش شیوه‌های بهداشتی به خانواده‌های کانون پرخطر بیماری، لازم و ضروری است.

آیت الله ناصری افزود: استغفار یک بازگشت عمومی به سوی خداست که باید در جامعه شایع شود تا این روز‌های سخت را با دعا و استغفار، کار، تلاش و پیشگیری پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام مدرسی، قائم مقام شورای حوزه‌های علمیه استان یزد هم در این نشست از اعلام آمادگی طلبه‌های حوزه‌های علمیه استان برای کمک به مردم و کادر درمان خبرداد و گفت:طلاب همانند موج اول شیوع ویروس منحوس کرونا ،  به صورت جهادی در شهر، بیمارستان‌ها و غسالخانه‌ها حضور خواهند داشت و به خدمت می پردازند.

سردار میرشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان نیز در این نشست از تشکیل ستاد مردمی حافظان و امدادگران سلامت استان یزد خبرداد و گفت: این ستاد به همت سپاه استان یزد در ۶۰۰ مسجد استان قرارگاه تشکیل داده و قرار است ۴۰ برنامه با محوریت آموزش همگانی و مددکاری در این مساجد اجرا شود.

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..