پرورش ماهی تیلاپیا بدون تعویض آب

پرورش ماهی تیلاپیا در مهریز برای نخستین بار در کشور بدون تعویض آب صورت می‌گیرد.

به گزارش یزدی نیوز، اواخر سال قبل پنج هزار ماهی یک گرمی در هفت استخر پرورش رها سازی شد که هم اکنون به وزن خوبی رسیده اند

هر ماهی هم اکنون ۵۵۰ گرم وزن دارند و تا دو هفته آینده صید خواهند شد.

این روش به دلیل کمبود آب در استان یزد از اهمیت فراوانی برخوردار است و هزینه‌های تولید را هم تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: در این روش در هر متر مربع ۵۰ قطعه ماهی پرورش داده می‌شود و میزان تولید گوشت آن نیز ۲۵ کیلوگرم در هر متر مربع است.

سجادی پور افزود: سال گذشته، بالغ بر ۲ میلیون بچه ماهی در استان تکثیر و ۵۰۰ تن گوشت ماهی تیلاپیا نیز تولید و روانه بازار‌های مصرف شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ مجوز برای راه اندازی مزارع پرورش ماهی تیلاپیا در استان با ظرفیت تولید ۱۷ هزار تن گوشت و ۳۲ میلیون قطعه بچه ماهی صادر شده و ۲ واحد صنعتی تکثیر و پرورش تیلاپیا نیز تا پایان امسال در بافق به بهره برداری خواهد رسید.

زارع مدیر شیلات استان از یزد به عنوان قطب تکثیر و پرورش تیلاپیا یاد کرد و گفت: در حال حاضر در استان یزد سالانه بالغ بر هزار و ۳۰۰ تن انواع ماهی‌های قزل آلا، کپور و تیلاپیا تولید می‌شود.

رجبی پور مشاور طرح‌های پرورش تیلاپیای استان نیز اظهار داشت: کشور ما در سال‌های اخیر با واردات سالانه ۱۵ هزار تن فیله تیلاپیا سومین وارد کننده تیلاپیا بود، اما شرایط کنونی به گونه‌ای است که تا دو سال آینده علاوه بر تامین نیاز داخل، صادر کننده تیلاپیا خواهیم بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..