قائم مقام شورای حوزه های علمیه استان یزد:

دشمن با هدف تضعیف روحیه مسلمین دست به هتاکی می‌زند

ـ قائم مقام شورای حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: دشمنان با هدف تضعیف روحیه مسلمین دست به هتاکی می‌زنند و مسلمین باید در این شرایط اتحاد و انسجام بیشتری از خود به نمایش بگذارند.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی با اشاره به هتاکی رئیس جمهور فرانسه در مورد پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) اظهار داشت: از ابتدای تاریخ تاکنون پیوسته حق و باطل روبروی هم بوده‌اند و تا آخرالزمان نیز این مقابله بین حق و باطل وجود دارد.

وی عنوان کرد: امروز هم استکبار جهانی و غرب صفی باطل تشکیل داده‌اند و به صورت پلکانی چهار هدف را برای مسلمانان و جوامع اسلامی در نظر گرفته‌اند که در قرآن و روایات اسلامی نیز به این اهداف باطل اشاره شده است.

مدرسی بیان کرد: نابودی مسلمانان، تضعیف و وادار کردن مسلمانان به سازش، قداست زدایی و قداست شکنی و وارد کردن فشار و رنج به مسلمانان در قالب تهدید و تحریم، چهار هدفی است که توسط دشمنان اسلام دنبال می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: دشمنان ما نمی‌خواهند مسلمانان در پهنه گیتی حیات داشته باشند و معتقدند اگر کسی خلاف میل و اراده آنها عمل کرد، باید از دنیا محو شود.

وی در مورد هدف قداست زدایی و قداست شکنی دشمنان نیز بیان کرد: آنها هرازگاهی به ساحت قرآن و نبی مکرم اسلام اهانت می‌کنند و از این قداست شکنی اهدافی دارد.

مدرسی تصریح کرد: امروز می‌بینیم که دنیای غرب با شتاب جمعیتی مسلمانان مواجه است و برآوردها نشان می‌دهد تا ربع قرن آینده، اکثر سکنه اروپا مسلمان خواهند بود.

وی یادآور شد: آنها حتی از لحاظ فرهنگی نیز خود را در معرض خطر می‌بینند زیرا از آمار فروش بالای قرآن و گرایش بالای مردم در اروپا به معنویت مطلع هستند همچنین از نظر سیاسی اجتماعی نیز متوجه بیداری اسلامی و سرنگونی حکومت‌ها و بیدار شدن ملت‌ها در برابر غرب و ترویج شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار جهانی هستند.

مدرسی به تشریح دیگر موفقیت‌های مسلمانان به ویژه ایرانی‌ها در حوزه‌های نظامی و علمی پرداخت و گفت: راه مقابله با چنین دشمنی، تقوا و بردباری در برابر مشکلات و ناملایمات است که این راهکار توسط قرآن نیز به مسلمین نشان داده شده است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید هم ملت‌ها و هم دولت‌های اسلامی و هم مجامع بین المللی کشورهای اسلامی و هم ملت‌های غیرمسلمان را به حرکت وا داشت و گرچه به مجامع بین المللی عمومی امیدی نداریم اما باید تحرک در مجامع بین المللی کشورهای اسلامی آغاز شود.

قائم مقام شورای حوزه‌های علمیه استان یزد، وظیفه ملت‌های اسلامی را نیز در این شرایط، بصیرت و بیداری دانست و گفت: ملت‌ها و دولت‌های اسلامی بدانند که حضور بیگانگان نه تنها مشکلات امنیتی و سیاسی و اجتماعی آنها را حل نمی‌کند بلکه این مشکلات را افزایش می‌دهد و دشمنی آنها با مسلمین از همین رفتارها و هتک حرمت‌ها نمایان است.

مدرسی تاکید کرد: دولت‌های اسلامی دست به دست هم بدهند از ملحدان و منافقان و هتاکان فاصله بگیرند و آنها را محکوم کنند و بدانند که قتل هم یدی و هم لسانی است و توهین به مقدسات قتل لسانی است و پیامبر اسلام (ص) این نوع قاتلان را حتی مهدور الدم می‌دانستند.

وی اظهار داشت: دشمن برای تضعیف روحیه مسلمانان دست به این هتاکی‌ها می‌زند و مسلمین باید در چنین شرایطی بیش از گذشته وحدت و انسجام خود را به نمایش بگذارند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..