برگزاری دوره آموزشی دام‌پروری برای مددجویان بهابادی

دوره آموزشی دام‌پروری برای ۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بهاباد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز حمید دهقان بهابادی رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد در حاشیه برگزاری دوره آموزشی گفت: این دوره آموزشی به‌منظور آموزش، ترویج و پرورش دام‌ ویژه مجریان طرح دامداری کمیته امداد بهاباد در محل این نهاد برگزار شدیکی از کارشناسان امور دام جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد در این دوره آموزشی گفت: کار دامداری نیازمند شناخت اصول کامل از پرورش گوسفند، شرایط اقلیمی، بهداشت و تغذیه و شیوه نگهداری صحیح و اصولی دام‌ها و دیگر مسائل مربوط به دام‌پروری است.

وی به جایگاه و اهمیت صنعت پرورش دام سبک در کشور اشاره کرد و افزود: صنعت پرورش دام سبک درکشورما از یک جایگاه خاصی چه ازلحاظ فرهنگ و آداب‌ورسوم و چه ازلحاظ علمی برخورداراست و بهترین دام برای چرای اصولی محسوب می‌شود.

کارشناس امور دام جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد ادامه داد: جیره دام یکی از عوامل مهم سودآوری و کاهش هزینه‌ها است و در صورت استفاده نامناسب از جیره غذایی، بازدهی و درنتیجه سودآوری پرورش دام کاهش می‌یابد، برخی از افراد برای پروار کردن سریع مقدار جیره غذائی را افزایش می‌دهند که این عمل جز هدر دادن سرمایه و افزایش هزینه چیز دیگری ندارد پس دامداران در این زمینه مراعات کنند.

این کلاس آموزشی با همکاری جهاد کشاورزی بهاباد به مدت یک روز برای ارتقاء سطح علمی و دانش خانواده‌های تحت حمایت برگزار شد.

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..